Ik heb op mijn iPhoe de mobiele data uitgezet.
desondanks heb ik volgens mijn rekeningoverzicht nog steeds dataverbruik. Ook op tijden dat ik slaap en mijn telefoon niet gebruik.
Ik heb op mijn iPhoe de mobiele data uitgezet.
desondanks heb ik volgens mijn rekeningoverzicht nog steeds dataverbruik. Ook op tijden dat ik slaap en mijn telefoon niet gebruik.
Hi
Goed dat je dit aankaart. Wanneer de mobiele dataverbinding uitgeschakeld is, kan er namelijk geen internetverbruik plaatsvinden via het mobiele netwerk. Weet je zeker dat alle instellingen correct stonden om een mobiele dataverbinding te voorkomen? Indien dat het geval is kan je het beste even contact met ons opnemen, dan kijken we specifiek mee naar jouw verbruik en abonnement.
Qua tijden is het overigens handig om te weten dat de tijden op de verbruiksspecificatie van je lopende bundelperiode starttijden zijn. Dat betekent dat je enkel de tijd ziet waarop de datasessie is aangemaakt, zo’n sessie kan echter urenlang actief zijn waarbij al het verbruik binnen die uren onder de starttijd genoteerd wordt. Kort gezegd is dat dus niet het exacte moment van verbruik maar het moment waarop het verbruik begonnen is. Op de definitieve factuurspecificatie, die tezamen met je factuur verschijnt, zie je de start- en eindtijden van een datasessie genoteerd staan.
Groetjes,
Phil
Ik heb op mijn iPhone in
instellingen
mobiel nerwerk
de optie mobiele data uitgeschakeld, zou niet weten waar ik nog meer iets moet uitschakelen.
contact opnemen met simpel is een beetje moeilijk als er op de site bij de klantenservice geen contactmogelijkheden staan.
ovrigens heb ik de optie al weken uit staan en heb de optie in deze periode slecht een paar maal aangezet. Toch heb ik dagelijks internetverbruik uit mijn bundel.
ik doe nu zoveel mogelijk via mijn iPad, want dan heb ik geen dataverbruik.
graag zou ik vernemen wat ik nogmeer moet aanpassen op mijn telefoon, zodat er geen dataverbruik is als ik via het wifi werk.
Je kan Wi-Fi assistentie uitschakelen via 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'.
Groet, Sanne
Ik heb nu al een week of 2 ook de wifi assistent uit staan, maar blijf datavebruik zien.
hoe kan dit en wat kan ik eraan doen om te voorkomen.
als we in de toekomst weer naar het buitenland kunnen, is het erg vervelen en/of kostbaar dat ook de data via wifi gezien wordt als internetbundel verbruik.
Groet, Sanne
Ik heb de telefoon al een aantal malen aan en uit gezet.
de mobiele data en de wifi assistentie staan uit
alle sessies van alle apps zijn gesloten
toch blijf ik internet gebruik houden.
Goedemiddag
In dat geval is mobiel dataverbruik uitgesloten. Er kunnen nog wel datasessies gestart worden, echter kan daar niks bij verbruikt worden. Wanneer je op je factuurspecificatie nog wel verbruik van de mobiele data terugziet vermoed ik dat toch de instellingen niet helemaal in orde staan, ondanks de bovenstaande zaken die je hebt gecontroleerd.
Groetjes,
Phil
Alle instelling staan zoal jullie hebben aangegeven.
dat er desondanks nog steeds dataverbruik is, geeft aan dat er bij Simpel iets niet goed zit.
de schuld bij mij leggen is wel erg makkelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.