Beantwoord

zoekgeschiedenis

  • 30 April 2020
  • 8 reacties
  • 623 Bekeken

Kun je de lijst van sites die je hebt bezocht (je zoekgeschiedenis dus) met je mobiele data terugzien op bijv. je simpel account?

icon

Beste antwoord door Phil 1 May 2020, 10:40

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dat kan in je browser

Dat kan in je browser

Maar kan je dat niet terugvinden op je account? Het gaat namelijk om de sites die je bezocht hebt terwijl je mobiele data aan stond.

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt wel kijken op je factuur bij specificaties maar dan staan er geen websitesnaam bij, wel het aantal verbruikte mbs Dit kan trouwens ook gezocht worden in Mijn Simpel, klik daar op verbruik internet

Reputatie 4
Badge +8

Een kleine toevoeging op wat @Karin303 hierboven zegt (bedankt voor je reacties overigens):

Het dataverbruik op je specificatie en Mijn Simpel geeft datasessies aan, een datasessie hoeft echter niet per definitie sitebezoek te zijn. Binnen een datasessie vallen alle processen waarmee MB verbruik gemoeid is. 

Een kleine toevoeging op wat @Karin303 hierboven zegt (bedankt voor je reacties overigens):

Het dataverbruik op je specificatie en Mijn Simpel geeft datasessies aan, een datasessie hoeft echter niet per definitie sitebezoek te zijn. Binnen een datasessie vallen alle processen waarmee MB verbruik gemoeid is. 

Dus voor de duidelijkheid: je kunt op Mijn Simpel niet de sites terugvinden die je hebt bezocht met mobiele data?

Reputatie 2
Badge +2

Klopt inderdaad, dat wordt niet opgeslagen door Simpel. Probeer je iemand te betrappen?

Dank voor de snelle reactie. Ik wilde er graag achter komen welke site zoveel mobiele data had verbruikt, omdat internet volgens mijn apparaat het meeste had verbruikt, terwijl ik bijna niks op internet had gedaan met mobiele data. Dat vond ik heel gek dus ik dacht, misschien dat ik die site nog kon achterhalen.

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Mvi,

In de instellingen van je toestel kun je zien waar MB's aan verbruikt worden. Ook een app zoals bijvoorbeeld 'datamanager' kunnen je hier inzicht in geven. Hiermee monitor je de mobiele data verbruik, echter loopt de teller wel vanaf het moment dat de applicatie is gedownload wat dus wil zeggen dat je de reeds verbruikte MB's daarmee niet kan achterhalen. Indien je telefoon onbewust (veel) MB's verbruikt kan dat verschillende oorzaken hebben, maar dus niet door ons te verklaren vanwege je privacy uiteraard. 

Een internetsite is niet per se het enige wat MB’s verbruikt zoals Phil ook aangeeft. Apps zoals bijvoorbeeld WhatsApp of je e-mailbox wat wordt ververst op de achtergrond haalt ook internet binnen en daarmee dus MB’s.

Groetjes,

Houssam

Reageer