Beantwoord

accuduur 4g

  • 21 June 2023
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

Sinds een paar weken loopt mijn accu van de telefoon snel leeg (snachts zonder gebruik meer dan 30%) Helaas al een nieuwe accu geplaatst zonder verbetering.

Ik ben zelf aan het testen geweest met wifi, mobiele date, bluetooth, locatie enzovoort aan en uit te zetten. Leek erop dat alleen als ik de telefoon op vliegtuigmodus zette, de accu niet meer leegliep.

Onlangs op de telefoon 4g uitgezet (dus alleen 2g en 3g nog aan) en dat hielp! Maar het rare is dat 2andere telefoons met een Simpel abonnement hier in huis geen last van hebben. Als ik mijn simkaart in een andere telefoon stop lijkt deze ook sneller leeg te lopen met 4g aan.

Het lijkt dus aan mijn simkaart te liggen van Simpel! Hoe kan dit, en hoe kan dit opgelost worden? Kan ik een nieuwe simkaart aanvragen?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door JasperDL 27 June 2023, 12:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

Beste @CAH, dat is een vreemde situatie!

De simkaart heeft geen invloed op jouw accuduur, maar het is wel goed mogelijk dat jouw telefoon harder werkt als die een internetverbinding heeft. Dit kan je allemaal controleren in de instellingen van je toestel, de App-/Playstore, instellingen van je apps en bijvoorbeeld je accounts. 

Je kan via een data manager controleren welke apps voor hoeveel verbruik zorgen en je zal merken dat dat in direct verband staat met jouw accuduur.

Succes en een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Reageer