Skip to main content

Goedemorgen team,

 

ik heb mijn oude samsung A7 vervangen door een A55 de simkaart werkt in het oude apparaat perfect na het intoetsen van de 4 cijferige code de zelfde handeling in de A55 geeft aan dat de code verkeerd is !

Graag uw hulp in deze,

Met vriendelijke groet,

Peter Wolters

Goedemiddag @Ph Wolters

Als je het toestel (Samsung Galaxy A55) uitschakelt en opnieuw aanzet met de Simpel simkaart erin, welke vraag of melding krijg je dan te zien in beeld? Is het ‘Pincode voor SIM-kaart invoeren’ of ‘Pincode invoeren’? Bij de eerste melding gaat het om de pincode voor de simkaart en bij de tweede melding gaat het over de code om het toestel te ontgrendelen. Vaak is de ontgrendelcode, niet hetzelfde als de pincode en krijg je een foutmelding in beeld te zien.  

Mocht het gaan om de eerste code (pincode voor SIM-kaart invoeren), dan kan ik aanraden om de pincode opnieuw in te stellen. Dit regel je, door de pincode driemaal verkeerd in te toetsen. Vervolgens vraagt het toestel om de PUK-code. Met de PUK-code, kan je een nieuwe pincode instellen en dit mag niet dezelfde (oude) pincode zijn. De PUK-code kan je terugvinden op de simkaarthouder of in het Simpel account. Lukt het dan wel?

Groet, Chantal
Simpel

 


Reageer