SMS zwendel

  • 11 July 2023
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

Ik kom vandaag op mijn factuur een bedrag tegen van € 0,35 bovenop de door mij ingestelde limiet van € 11,00. Onbegrijpelijk, maar dit terzijde.  Het blijkt om zwendelarij te gaan. Ik zou nl. vijf keer achterelkaar een SMS bericht hebben verzonden naar een voor mij onbekend nummer in Polen. Volgens de helpdesk van Simpel gaat het om een virus op mijn telefoon en heeft Simpel mij toegezegd dit bedrag te zullen vergoeden. (Chapeau.) Het gaat mij uiteraard niet om die vijf keer € 0,07, maar het feit dat dit kan en, bovenop de door mij ingestelde limiet komt? Ik heb per direct SMS’en naar het buitenland uitgezet.


1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

Beste @Herman Brinkman, bedankt voor je vriendelijke bericht en je vraag!

Ik heb hier even voor moeten graven, maar het is mij duidelijk geworden. 

De kosten zijn ontstaan op 20-06-2023 en het Plafond is op 10-6-2023 gewijzigd. Dat is van €10,00 naar €11,00 geweest. De verlenging is ingegaan op 7-7-2023 dus er is tussen 10-6-2023 en 7-7-2023, een ruimte van €1,00 geweest om extra kosten te maken.

De extra kosten zijn bovenop het ingestelde bedrag van €11,00 opgeteld, omdat overige kosten altijd achteraf in rekening gebracht worden, terwijl je de bundel vooruit betaalt. 

Zolang je geen MB-aanvullers bestelt, heb je niet langer de mogelijkheid om boven je ingestelde Plafondbedrag uit te komen.

Een heel fijne dag gewenst verder!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer