Beantwoord

Telefoon batterij snel leeg op mobiele data

  • 9 May 2022
  • 1 reactie
  • 847 Bekeken

Goedenavond ik merk sindsdien dat mijn batterij van mijn iPhone 13 snel leeg gaat als ik mijn mobile data aan heb staan. Want als ik mijn telefoon op de WiFi heb staan gaat hij niet snel leeg maar als ik hem met mobile data gebruik loopt hij heel erg snel leeg. Ik heb men telefoon al bij Apple na laten kijken maar hun zeggen dat het probleem waarschijnlijk bij jullie zou moeten liggen. Weet iemand het probleem hiervan en hoe ik het kan oplossen ?

icon

Beste antwoord door Charlie 12 May 2022, 13:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Goedemiddag @Daanlamers,

 

Welkom op onze community!

 

Het verbruik van mobiele data zorgt ervoor dat er meer batterij wordt verbruikt. Dit komt doordat het toestel bij een WiFi-bron minder hard hoeft te werken voor de verbinding dan bij de mobiele data. Dit door de afstand tot de router. 

Ook in zones met een gebrekkige 4G-verbinding zal je batterij sneller leeglopen. In de zones waar geen goede 4G-verbinding is, zal het toestel een signaal proberen te vinden, wat het verbruik doet toenemen. Dat is de reden waarom de smartphone op sommige plaatsen waar het signaal zwak is 'warm kan worden'. In sommige weinig gedekte zones zuigt 4G dus meer batterij leeg dan 3G, dat van een bijna maximale bedekkingsgraad geniet (in dit geval verbindt de smartphone zich automatisch).

 

Hieronder plaats ik een aantal tips om de batterij van je smartphone langer mee te laten gaan:

  • Helderheid van het scherm aanpassen.
  • Menu- en achtergrondanimaties uitzetten.
  • Minder vaak e-mail/updates ophalen.
  • Uit- en aanzetten. 
  • Schakel 'mobiele data' tijdelijk uit.
  • Gedeeltelijk opladen is beter. 
  • Powerbank.

 

Hopelijk heb je hier iets aan! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer