Overstap naar concurrent wegens prijs, dekking en geen e-SIM

  • 22 March 2024
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Recentelijk kreeg ik een email van Simpel met daar in een “verlengingsaanbod”. En dat is fout en misleidend om twee redenen:

  1. Het is geen verlenging, want het is een nieuw contract. Ik snap nog steeds niet dat de ACM en de RCC deze terminologie toestaan want het is gewoon niet correct.
  2. Het is geen aanbod want ik ben duurder uit dan wat ik nu heb. En bij de concurrent heb ik nu voor twee jaar meer MB’s en ook onbeperkt bellen/SMS voor 9 euro per maand, i.p.v. 11,48. En die prijs betaalt iedereen, zowel nieuwe als bestaande klanten die “verlengen”. Dat vind ik pas eerlijk!

Maar goed... Een schoffering naar jarenlange trouwe klanten, wat mij betreft. Helaas was dat een jaar eerder ook al zo, maar wegens allerhande redenen heb ik er toen voor gekozen om het abo even door te laten lopen. Inmiddels ben ik ook verhuisd en heb ik met Simpel / Tele2 geen ontvangst meer in het grootste deel van onze nieuwe woning. Met de zakelijke telefoon (KPN) is het overal prima, evenals het HollandsNieuwe van zoonlief. Dat is voor mij niet werkbaar want ik ben niet bereikbaar als ik in mijn thuiskantoor zit, dus ik moet qua netwerk naar Vodafone of KPN. Daarnaast wil ik een eSIM omdat ik ook al een zakelijke telefoon heb waar nog een eSIM bij kan. Helaas biedt Simpel dat niet aan.

Per 1 mei gaat mijn nummer over naar de concurrent.

Het ga jullie goed.


1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hi @robertvanweersch, jammer om te lezen dat je overstapt. 

Jammer genoeg kunnen wij niet iets aanbieden wat niet in het aanbod zit. 

Daarnaast kan je als bestaande klant ook gebruik maken van de acties maar enkel wanneer je in jouw verlengingsperiode zit. Zowel bestaande en nieuwe klanten zullen te maken krijgen met een verhoging op de abonnementskosten in verband met de inflatie correctie (hiermee heb je ook te maken bij KPN/Vodafone) Niemand wordt in dit geval zoals je het benoemd buitengesloten. Het kan natuurlijk weleens voorkomen dat sommige acties minder gunstig zijn voor een bundel die je al hebt maar je bent altijd vrij om te wachten hiermee. Je bent namelijk niet verplicht om te verlengen. 

Ik hoop dat je desondanks veel plezier hebt gehad aan jouw abonnement bij ons. 

 

Ik wens je een fijne dag!

Groet, Noor 
Simpel

Reageer