Beantwoord

vroegtijdig opzeggen en afkoopmogelijkheid

  • 23 November 2022
  • 2 reacties
  • 921 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe dual sim telefoon, een Fairphone (dikke aanrader!)  waarvoor één van beiden E-sim de simkaart is. E-sim word niet ondersteunt door Simpel en uit een telefoontje met hen net, begreep ik dat men niet weet wanneer en of Simpel daartoe overgaat. Ik heb twee abo's bij Simpel, particulier en zakelijk en ik zal dus 1 abo moeten opzeggen. Mijn kortst lopende aflooptermijn is 31 oktober 2023 en ik wil graag afkopen met nummerbehoud. Ik lees over die optie veel tegenstrijdige reacties op dit forum. De meneer van de telefonische klantenservice vertelde mij dat dit kan en dat je dit via je nieuwe provider kan regelen. Hij rekende me voor dat dat in mijn geval tot 31-10 2023 om 100 euro zou gaan, nl mijn huidige bundelkosten. Ik vroeg hem hoe dat zou zijn als ik mijn bundel eerst verlaag en een maand later afkoop, word dat dat tarief gehanteert. Zijn reactie was wat wonderlijk en verwarrend. Hij gaf aan dat dat niet de bedoeling was. Dat Simpel vasthoud aan 100 euro en dat als ik dan meer terug krijg dat dan een meevaller is… (?!) Wat vinden jullie hiervan? Iemand advies voor mij hoe ik dit het beste, met de minste kosten op kan lossen? grtz Babet

icon

Beste antwoord door Noor 24 November 2022, 10:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Babet M Ch Bruns

Welkom op onze community!

Jammer om te lezen dat je wilt overstappen, maar in jouw geval heel begrijpelijk als je graag gebruik wilt maken van jouw nieuwe toestel. 

Er is helaas geen andere manier om over te kunnen stappen met een lagere afkoopsom. Je kan er zelf voor kiezen als je een bundel wijziging toepast op jouw abonnement echter dient deze wijziging eerst actief te zijn voordat je het nummerbehoud verzoek aanvraagt. Vraag je het aan zonder dat de bundel daadwerkelijk in is gegaan? Dan wordt het automatisch geannuleerd en zal je van ons een afkoopsom ontvangen met het tarief van jouw 'oude' bundel. 

Groet, Noor
Simpel

Ja, ik vind het jammer. Als jullie E-sim zouden aanbieden zou ik blijven. Ik ben al jaren een tevreden klant.

Reageer