Skip to main content
Antwoord

Wat betekend een Rood uitroepteken bij Abonnemeneten

• May 29, 2025
  • 8 reacties
  • 172 Bekeken

JanD Filarski
Forum|alt.badge.img

Hallo Allemaal

Wat betekend een Rood uitroepteken bij Abonnementen in de beginregel van je Account?(zie Afbeelding)

Gisteren kon ik ook al m'n Facturen niet inzien. Het vreemde is dat ik heb 4 Abonnementen, en dat Rode uitroepteken komt in alle 4 de Abonnementen voor.

Met vriendelijke groet

Jan Filarski

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@JanD Filarski,

Zie hiervoor mijn reactie in je andere topic:
“Dit betekent namelijk dat je het abonnement mag verlengen en een actie mag kiezen uit het huidige verlengaanbod. De ‘rode 1’ brengt je hiervan op de hoogte.

Als je contract binnen 6 maanden afloopt (of het contract is verlopen), dan mag je verlengen.”

Fijne middag nogmaals gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

8 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Hi ​@JanD Filarski,

Zie hiervoor mijn reactie in je andere topic:
“Dit betekent namelijk dat je het abonnement mag verlengen en een actie mag kiezen uit het huidige verlengaanbod. De ‘rode 1’ brengt je hiervan op de hoogte.

Als je contract binnen 6 maanden afloopt (of het contract is verlopen), dan mag je verlengen.”

Fijne middag nogmaals gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

JanD Filarski
Forum|alt.badge.img

Ik wil gerust mijn contract verlengen en die 2 gratis maanden meepakken.
Maar ik wil beslist niet vastzitten aan die TIJDELIJKE ACTIE van 25GB voor de eerste 2 maanden GRATIS en dáár vervolgens aan vastzitten voor € 11,00 per maand.

Dus als verlengen kan, zonder dat Internet verhicle dan wil ik wel verlengen, en anders maar niet.

Met vriendelijke groeten

Jan Filarski

JanD Filarski
Forum|alt.badge.img

Hallo Mensen

Ben ik verplicht bij een verlening zoals is voorgesteld door Simpel, om ook die aanbieding van Internet aan te gaan? 
Ik gebruik normaal gesproken thuis altijd WiFi, dus ik wil helemaal niet een contract waarin Internet is opgenomen, als kost het dan erg weinig, WiFi is altijd nog goedkoper.

• Superster
  • June 5, 2025

Hi ​@JanD Filarski  

Hallo Mensen

Ben ik verplicht bij een verlening zoals is voorgesteld door Simpel, om ook die aanbieding van Internet aan te gaan? 

@Chantal L.S.  heeft als beste antwoord haar reactie gekozen en het belangrijke woordje daarin is mag. Ja, bij een nieuw abonnement (nieuwe klant) en bij wat een verlenging in feite ook is. 

Simpel heeft bij alle abonnementen een bundel met belminuten, sms en data waar je als (nieuwe/bestaande) klant uit mag kiezen. Maar een erg  grote databundel heb jij niet nodig. 

Ik gebruik normaal gesproken thuis altijd WiFi, dus ik wil helemaal niet een contract waarin Internet is opgenomen, als kost het dan erg weinig, WiFi is altijd nog goedkoper.

WiFi zou ik hier los van zien. Ongeacht of je veel of weinig data gebruikt je betaalt elke maand een X bedrag. Dit bedrag is een vast gegeven exclusief buitenbundelkosten of het plafond.

Welke maandelijkse bundel heb je nu?

Ik zou je aanraden om NIET te verlengen als je tevreden bent met de geboden dienst, je bundel samenstelling en de dekking van het Odido netwerk. 

(Toevoeging. Je huidige abonnement wordt omgezet naar onbepaalde tijd na de minimum looptijd en maandelijks opzegbaar.) 

Wil je echt de keuze wel of geen data als basis maar alleen belminuten en sms dan mag je natuurlijk ook kijken en vergelijken wat voor jou gunstig is. Oftewel een andere provider met deze opties. 

JanD Filarski
Forum|alt.badge.img

Ik houd het maar bij wat ik nu heb. Ik il persé niet aan een abonnement vastzitten waar ik geen zin in heb, En een andere provider? Wat word ik daar beter van? Het wordt dan alleen maar duurder.

• Superster
  • June 5, 2025

Ik houd het maar bij wat ik nu heb. Ik il persé niet aan een abonnement vastzitten waar ik geen zin in heb, En een andere provider? Wat word ik daar beter van? Het wordt dan alleen maar duurder.

Dat geef ik ook duidelijk aan JanD Filarski. In iedergeval is het voor jou nu duidelijk. 

- Wil je echt de keuze wel of geen data als basis maar alleen belminuten en sms dan mag je natuurlijk ook kijken en vergelijken wat voor jou gunstig is.

Mijn vraag heb je niet beantwoord. 

JanD Filarski
Forum|alt.badge.img

Hallo ​@Snowboard 

tevens wilde ik wat opmerken: Mijn Mobiel staat altijd op WiFi, doch ik ben toch al meerdere keren tegengekomen, dat de Mobiele Data aanstaat.  

Hoe kan dit? Het moet automatisch gaan, want ik zet mijn Mobieltje hier niet op. 
Het kan toch niet zó wezen dat Simpel dit manipulen kan of doet????
Dat zou ik me nauwelijks kunnen voorstellen.

Hierbij ook nog antwoord op Uw eerder gestelde vraag over mijn abonnement:

Met vriendelijke groet

Jan Filarski

• Superster
  • June 5, 2025

Hallo ​@JanD Filarski 

Mijn Mobiel staat altijd op WiFi, doch ik ben toch al meerdere keren tegengekomen, dat de Mobiele Data aanstaat.  

Het kan toch niet zó wezen dat Simpel dit kan manipuleren  of doet???? 
Dat zou ik me nauwelijks kunnen voorstellen.

Dat laatste klopt helemaal. Dit heeft te maken hoe de telefoon staat ingesteld, Simpel is hier niet aan schuldig.

Kijk eens bij WiFi, de instellingen van WiFi, de geavanceerde instellingen.

WiFi assistent Iphone (IOS), Slimme netwerkwissel (Android) uitzetten. 

https://www.simpel.nl/klantenservice/inzicht-internetverbruik

Ook kun je het mobiele internet uitzetten (blokkeren) op jouw mijn simpel. Instellingen, sim en instellingen 

Groetjes, 

Snowboard 

.