Inflatiecorrectie

  • 4 February 2023
  • 7 reacties
  • 395 Bekeken

Badge

k heb een contract met een van te voren afgesproken bedrag, Simpel mag en kan dit wettelijk niet verhogen. Simpel kan schrijven wat ze wil in de algemene voorwaarden maar dit moet wel aansluiten bij de wet en de wet zegt contract is contract (kijk bijvoorbeeld naar afgesloten energiecontracten, die prijs staat vast).

Bijvoorbeeld; Simpel kan stellen in de algemene voorwaarden dat de abonnee verplicht is jaarlijks een rondje naakt om de kerk te rennen. Hoe wil Simpel dit wettelijk hard maken?

Noor 1 jaar geleden

Hi @DEdeLeest-simpel,

Welkom op onze community! 

Wij zijn echter wel jaarlijks gerechtigd om onze tarieven te wijzigen indien dit in onze Algemene Voorwaarden staat vermeld. Bij zowel een nieuwe bestelling/verlenging dien je akkoord te gaan met de voorwaarden voordat je iets bij ons afsluit. Dit kan je ook terug vinden op de website van de  ACM Consuwijzer. Wij hebben je hierover ook geïnformeerd in de voorafgaande factuur voordat dit werd toegepast. Mocht je meer informatie willen omtrent de inflatiecorrectie, neem dan een kijkje op onze website en of in de main topic betreft de inflatie correctie. 

Groet, Noor

Simpel

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hi @DEdeLeest-simpel,

Welkom op onze community! 

Wij zijn echter wel jaarlijks gerechtigd om onze tarieven te wijzigen indien dit in onze Algemene Voorwaarden staat vermeld. Bij zowel een nieuwe bestelling/verlenging dien je akkoord te gaan met de voorwaarden voordat je iets bij ons afsluit. Dit kan je ook terug vinden op de website van de  ACM Consuwijzer. Wij hebben je hierover ook geïnformeerd in de voorafgaande factuur voordat dit werd toegepast. Mocht je meer informatie willen omtrent de inflatiecorrectie, neem dan een kijkje op onze website en of in de main topic betreft de inflatie correctie. 

Groet, Noor

Simpel

Reputatie 6
Badge +9

Jammer dat sommige mensen  het verschil niet weten tussen verhoging abonnement kosten en inflatie correctie.....

Inflatie correctie mogen zij (mijnsimpel) toepassen, ook al is er geen inflatie, maar deflatie. hier wordt niet over gesproken in advertentie.
Heb contract van 10euro voor 2 jaar met 8GB data en 30euro "aanmeldingskosten"
Mijn vrouw heeft nu contract voor 10euro met 14 GB data en 0euro aanmeldingskosten. plus 1 maand gratis
Ik betaal dus nu voor mijn CONTRACT onterechte inflatie zie hierboven , GEEN 10euro MAAR 38.86euro. Omdat ik abonnement heb.
Dit is een inflatie van van 388.6  procent. Er is dus sprake van deflatie en die gaat verder, in plaats van INFLATIE.
Bij CBS staat precies vermeld waar inflatie aan te wijten is, Hier staat dus niets SPECIFIEK over telefonie, maar wel gestegen kosten over levensonderhoud enz. inclusief de DEFLATIE telefonie.
Door gebruik te maken van INFLATIE ipv VERHOGING kan men niet opzeggen, dit wordt gedaan door kartelvorming met andere aanbieders.

Inflatiecorrectie is dus samengestelde correctie (inclusief telefoniedeflatie). was 8,6 procent
Hieronder uitleg bij mijn berekening van 38.86euro tegenover die van mijn vrouw 10euro.
Basis is 10euro/mnd
14 GB ipv 8GB: 25euro/mnd extra voor 6GB extra
Aanmeldkosten 2.50euro/mnd
INFLATIECORRECTIE volgens voorwaarden 0.86euro/mnd
Dus totaal 10 + 25 + 2.50 + 0.86 maakt 38.86 EURO/mnd wat mijn vergelijkbare contract is ipv 10euro

Gezien het bovenstaande, waar men niets aan kan veranderen, kan de consument wel degelijk iets doen.
MAAK IEDERE MAAND JE GEKOCHTE GB OP, GA AF VAN JE INTERNETAANSLUITING THUIS, LAATSTE DAG VAN DE MAAND EN MAAK JE GB OP (KIJK BV FILMPJE).

FORMULE 1 KIJKEN KOST ONGEVEER 2,5-3 GB DATA!
HOUD DE DATABUNDEL IN DE GATEN, BIJ HET STREAMEN LAATSTE DAG.
VERDERS, GEDURENDE DE NACHT , ALS JE DE TELEFOON NIET GEBRUIKT, MAAK VERBINDING MET JE PARTNER EN VERBREEK CONTACT PAS IN DE OCHTEND, 
ALS JE DE TELEFOON WEER NORMAAL WILT GEBRUIKEN. LET OP, ER KAN EEN MAXIMUM AAN BELMINUTEN ZITTEN (FAIR USE POLICY TOT 10.000 BELMINUTEN). DAARNA  INFORMEREN ZE JE EERST.

DIT HEET OP ZIJN NEDERLANDS.  KOEKJE VAN EIGEN DEEG
VEEL SUCCES EN VERGEET NIET NA BEEINDIGEN CONTRACT OP TE ZEGGEN.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Ben Specnatz 

Vervelend dat je er zo over denkt.

Ik merk dat de inflatiecorrectie je nogal rauw op jouw dak is gevallen. Ik moet bekennen dat je bericht een tikkeltje chaotisch is dus ik niet volledig begrijp wat je precies probeert te zeggen hiermee. 

Ik begrijp dat je uitgaat van een vast maandbedrag, maar op het moment dat je een contract afsluit, behoren daar immers voorwaarden bij. In deze voorwaarden staat dat inflatie doorberekend kan worden op je abonnement. Alle nieuwe klanten betalen net zoals jij vorig jaar deed, eerst het normale tarief, maar per volgende 1 januari worden ook zij meegenomen met de inflatie berekening.

Dit zit hem in het feit dat Algemene voorwaarden jaarlijks wijzigen en je als klant hier natuurlijk wel akkoord voor moet geven. Op het moment dat je verlengt met een nieuw contract ga je opnieuw akkoord met de voorwaarden, iedereen die nog niet verlengt heeft na 6 januari 2022, heeft nog geen akkoord gegeven. Zij worden met volgende lichting meegenomen mits zij een contractvernieuwing uitvoeren. Hetzelfde geldt voor nieuwe klanten, iedereen die na die datum nieuw lid geworden is, krijgt te maken met inflatie.
Los hiervan wijzigt ons aanbod regelmatig, daarom komt het soms voor dat klanten die nu mogen verlengen of een contract afsluiten, een voordeligere bundel hebben dan jij destijds hebt afgesloten. Wanneer je weer aan de beurt bent om te verlengen, krijg je ongetwijfeld een mooie deal!

Zoals je kan begrijpen moeten wij ons ook houden aan regels van de wet en het ACM. De inflatiecorrectie is volledig terecht en rechtelijk doorgevoerd.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

 

Reputatie 6

Hi @Janine Ik heb een gedeelte van de tekst van @Ben Specnatz niet gelezen omdat ik daar geen zin in heb.

Hi @Ben Specnatz heb je misschien Caps Lock per ongeluk aangezet? Het gebruik van veelvuldig hoofdletters wordt door veel mensen ervaren als online schreeuwen, ook door mij.

Wat ik wel heb gelezen, Janine dit is weer tussen de regels door lezen. 😉

Ben, je haalt een paar dingen door elkaar. De administratiekosten zijn normaal gesproken bij een nieuw abonnement €20,- eenmalig. Een wijziging van je abonnement is gratis maar het actietarief wat jij had vervalt dan gedurende de looptijd. De inflatiecorrectie wordt apart berekend maar komt wel op je factuur.

Je vrouw heeft gebruik kunnen maken van de actie om een nieuw abonnement af te sluiten zonder (eenmalige) administratiekosten. Later zal ook zij te maken krijgen met inflatiekosten.

Wat betreft Inflatie en Deflatie deel ik je mening. Bij deflatie zou dit ook verrekend moeten worden.

Zoals je/jullie kunnen zien kun je ook op een andere manier een tekst schrijven. Maar Simpel bepaalt en de medewerkers geven daar gehoor aan.

En ja, bij de Voorwaarden, aanvullende voorwaarden heb ik community voorwaarden gelezen.

Voorwaarden community.

Administratiekosten zijn 0€ bij nieuw abonnement en bij verlenging.

Ik betaalde ik 30€ adminkosten, later werd dit 20€ en nu is het 0€.

Administratiekosten zijn dus helemaal geen kosten, ze zijn gewoon gratis. Service

Dat er deflatiekosten in rekening worden gebracht onder de noemer inflatiekosten,

is mij volkomen onduidelijk.

Het inflatiegetal van het CBS over specifieke maand bedroeg 8,6 %

Dit is een index getal, wat de consument gemiddeld meer kwijt is in die maand.

Dit getal is inclusief de deflatie bij telefonie. Anders was het getal hoger geweest!

Door Simpel word de deflatie van telefonie, dus omgekeerd in gemiddelde inflatie bij CBS

Hiervoor is de inflatiecorrectie niet bedoeld, 

Inflatiecorrectie toepassen is ok, maar dan moet het wel gaan over inflatie bij Simpel,

Dus dan ook een teruggave bij deflatie.

Eenvoudigst zou zijn. Als Simpel inflatiecorrectie uitlegt, voor hun bedrijf. 
Aan de aanbiedingen is duidelijk geen inflatie zichtbaar, waar dan wel.

Ik zie alleen maar een deflatie bij telefonie, gaarne uitleg, niet van CBS, maar van Simpel.

Simpel laat zich nu werkelijk zien, en wie ze zijn en waar de klant staat.

Jammer, dat CBS met deze statistieken komt , en hoe er misbruik van wordt gemaakt.

Reputatie 2
Badge +4

@Ben Specnatz Jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Het is een beetje off-topic, maar ik leg het je graag uit.

De aansluitkosten zijn normaal gesproken €20,00 en bij een eerste betaling betaal je ook de eerste maand (die pas ingaat wanneer het abonnement actief wordt).

Wij hebben momenteel een actie, waarbij er geen aansluitkosten betaald hoeven te worden. Zoals je zal begrijpen, kunnen acties, tarieven en aanbiedingen per moment verschillen. Dat is ook de reden dat het niets met de inflatiecorrectie te maken heeft. 

De correctie is niet toegepast op nieuwe abonnementen, omdat het inflatiecijfer van 2023 nog niet bekend is. Wanneer dat wel zo is, en het voor Simpel nodig is om dit toe te passen, zal dit vanaf 1-1-2024 gedaan worden voor de contract die in 2023 zijn afgesloten.

Ik wens je nog een mooie dag toe!

Jasper

Reageer