Skip to main content
Sticky

[01-08-2025] Problemen netwerk

• August 1, 2025
  • 15 reacties
  • 1992 Bekeken
[01-08-2025] Problemen netwerk
Marciano
Moderator
Forum|alt.badge.img

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons mobiele netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

15 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Starter
  • August 1, 2025

Stop maar met zoeken. Het is het oddido netwerk wat jullie gebruiken waar de storing zit.

• Starter
  • August 1, 2025

Storing met mobiel is nog steeds actueel. Geen service.

Forum|alt.badge.img
  • Starter
  • August 1, 2025

Doet nog helemaal niks. Wat een toestanden!

• Starter
  • August 1, 2025

Idem 😔

Marcel Jansen

Storing met mobiel is nog steeds actueel. Geen service.

Wanneer wordt op gelost.

Is al de derde grote storing in korte tijd

• Lezer
  • August 1, 2025

Omgeving Alkmaar nog geen bereik mobiel internet en bellen

• Lezer
  • August 1, 2025

fix meteen even probleem met esim die al 5 dagen aan de gang is

Piet Van Vliet

Nog steeds geen mobiel bereik

Marcel Jansen

Nog steeds geen mobiel bereik

Hoe lang gaat dit nog duren

Il Se
  • Lezer
  • August 1, 2025

Is het mogelijk om in de app aan te geven wanneer er storing is? Landelijk/per provincie?

Via de chat kom je niet verder want bellen lukt niet. 

Nu dan wel gevonden na lang zoeken dat er storing is. 

Was mij niet bekend dat Simpel aangesloten was bij Odido.... 

Hopelijk snel opgelost. 

• Starter
  • August 1, 2025

Bizar ! 

Bizar dat nergens in de app of op internet bij Simpel een melding wordt gedaan over de extreem lang durende storing die nog steeds gaande is in Noord-Holland…

Alsof er niets loos is. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 5, 2025

Goedemiddag, 

Allereerst wil ik je bedanken voor je bericht. Ik begrijp heel goed dat het ontzettend frustrerend is om zonder internet te zitten, zeker als je afhankelijk bent van je verbinding. Dit is uiteraard niet de ervaring die we voor onze klanten willen, en ik wil je graag uitleggen wat er gebeurd is.

Op 1 augustus was er inderdaad een tijdelijke storing die invloed had op de mobiele dataverbindingen van een aantal van onze klanten, waaronder wellicht jij. Deze storing was van korte duur, maar we begrijpen dat het ongemak dat dit veroorzaakte, zeker vervelend was.

De storing is inmiddels volledig verholpen en alles zou nu weer naar behoren moeten functioneren. Mocht je nog steeds problemen ondervinden met je internetverbinding, aarzel dan niet om dit aan ons door te geven. We willen er alles aan doen om je snel weer op de goede weg te helpen.

Ik wil je ook mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat je hebt ervaren. We doen ons uiterste best om storingen te voorkomen en snel op te lossen, maar helaas kan het af en toe gebeuren dat er technische problemen optreden. Ik waardeer je geduld en je begrip enorm.

Als je nog vragen hebt, kan je altijd telefonisch contact opnemen voor een snelle als een passende oplossing!

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Ik wens je een fijne dag verder!

Groet, 

Raveena

Simpel

Forum|alt.badge.img
  • Starter
  • August 6, 2025

Ik maak graag gebruik van jullie compensatie regeling ivm de zeer langdurende storing. Ongeveer 4 dagen 

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 7, 2025

Beste ​@John43,

Fijn dat je gebruik wilt maken van de compensatieregeling! Daarvoor kun je mij zeker een privébericht voor sturen met de volgende informatie:

Het 06-nummer
Het huisnummer
De postcode
De achternaam
De geboortedatum

Alvast bedankt!

Groet, 
Sevn

Forum|alt.badge.img
  • Starter
  • August 8, 2025

Dag Sevn

Zijn de gevraagde gegevens in goede orde ontvangen ?

Groet

John Ouwerkerk