Skip to main content

eSIM bij Simpel

• June 1, 2026
  • 0 reacties
  • 8 Bekeken
Marciano
Moderator
Forum|alt.badge.img

eSIM bestellen bij een nieuw abonnement.

Leuk nieuws! Vanaf nu kun je bij een nieuw abonnement voor eSIM kiezen. In dit topic lees je wat de voordelen zijn en hoe bestellen en activeren werkt.

Even belangrijk: check of je telefoon geschikt is voor eSIM met de eSIM check.

Wat is eSIM?

Een eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen fysieke simkaart meer nodig. Je installeert de eSIM op je telefoon en gebruikt daarna gewoon je abonnement.

De voordelen van eSIM

• Gemak: je hoeft geen simkaart meer te wisselen.
  • Meerdere abonnementen: je kunt meerdere eSIM-profielen op je telefoon hebben. Zo wissel je makkelijk tussen verschillende nummers.
  • Ruimtebesparend: omdat er geen fysieke simkaart nodig is, blijft er meer over voor andere componenten in je telefoon.
  • Duurzaamheid: minder plastic en afval, wat goed is voor het milieu.

eSIM bestellen en activeren

Nieuw abonnement met eSIM

Wil je een eSIM bij je nieuwe abonnement? Kies dan tijdens het bestellen voor eSIM. Daarna krijg je uitleg hoe je de eSIM installeert op je telefoon.

Al klant en overstappen naar eSIM

Ben je al klant en wil je je fysieke simkaart vervangen door een eSIM? Volg dan deze stappen:

1. Bestel je eSIM in Mijn Simpel.
    Ga naar Sim & Instellingen > Sim vervangen > eSIM aanvragen en volg de stappen.
  2. Daarna sturen we je per mail uitleg om je eSIM op je telefoon te activeren. Belangrijk: zorg ervoor dat je telefoon verbonden is met wifi.
  3. Na het activeren download je de eSIM op je telefoon. Ook dit lees je in de uitleg.

Wil je meer weten over het installeren? We helpen je graag met een handig stappenplan.

Goed om te weten: is je huidige simkaart geblokkeerd? Dan kun je je eSIM alleen via onze Klantenservice laten activeren.

eSIM overzetten naar je nieuwe telefoon? Zo doe je dat.

Heb je een nieuwe telefoon en gebruik je nu een eSIM op je oude toestel? Dan kun je die gewoon meenemen. Net als een gewone simkaart zet je een eSIM makkelijk over naar je nieuwe telefoon. In dit topic leggen we uit hoe je dat doet op een iPhone of Android-telefoon.

eSIM overzetten met iPhone

1. Open op je nieuwe iPhone de app Instellingen.
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Tik op Voeg eSIM toe.
    1. Ga je van iPhone naar iPhone? Kies dan Zet over vanaf iPhone in de buurt.
    2. Ga je van Android naar iPhone? Kies dan Gebruik QR-code.
  4. Bevestig op allebei je telefoons dat je je simkaart wilt overzetten.
  5. Volg de stappen op het scherm om je eSIM over te zetten.

eSIM overzetten met Android

1. Ga op je nieuwe telefoon naar Instellingen.
  2. Tik op Verbindingen.
  3. Ga naar SIM-beheerder en tik op eSIM toevoegen.
  4. Tik op Simkaart overzetten vanaf een ander apparaat.
  5. Op je oude telefoon zie je een melding voor de simoverdracht. Tik op Overdragen.
  6. Vul op je oude telefoon de 6-cijferige code in die op je nieuwe telefoon staat.
  7. Kies op je nieuwe telefoon je telefoonnummer en tik op Overdragen.
  8. Tik daarna ook op je oude telefoon op Overdragen.
  9. Volg de laatste stappen op het scherm om je eSIM over te zetten.

Lukt het niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Veelgestelde vragen over eSIM.

Kan ik overstappen op eSIM als ik van een andere provider kom?

Ja, dat kan. Kies tijdens het bestellen van je abonnement voor eSIM.

Zit er verschil tussen een fysieke simkaart en een eSIM?

Je doet er hetzelfde mee: bellen, sms’en en internetten. Het verschil is dat je een eSIM op je telefoon installeert. Je hebt dus geen fysieke simkaart nodig.

Kan ik mijn fysieke simkaart behouden terwijl ik een eSIM gebruik?

Vaak wel. Veel telefoons kunnen een fysieke simkaart en eSIM tegelijk gebruiken. Zo wissel je makkelijk tussen nummers.

Wat doe ik als ik mijn eSIM wil verwijderen of van toestel wil wisselen?

Je verwijdert je eSIM via de instellingen van je telefoon. Wil je je eSIM op een andere telefoon gebruiken? Vraag dan opnieuw een QR-code aan en volg de stappen voor activatie op je nieuwe telefoon. 

Relevante topics