Sticky

Van 4G naar het 5G-netwerk

Van 4G naar het 5G-netwerk
Badge

Vanaf 5 juni kom je als Simpel klant op het 5G-netwerk van Odido. Dit is het beste geteste netwerk in Nederland.

 

Hoe krijg je 5G?

Vanaf vandaag ben je automatisch overgezet op het 5G-Netwerk. Had je eerst 4G? Dan maak je vanaf vandaag gebruik van het 5G-Netwerk. Om 5G te gebruiken heb je wel een telefoon nodig die 5G aankan. Wil je weten of jouw telefoon 5G ondersteund? Bekijk dan onze toestelhulp.

 

Wat is 5G?

5G internet is de opvolger van 4G internet. De downloadsnelheid is 150 Mbps en de uploadsnelheid is 50 Mbps. Hierdoor laden websites sneller. Dit merk je vooral als er veel afbeeldingen op een webpagina staan. Ook is het handig als je vaak YouTube video's kijkt. Het bufferen van een filmpje duurt minder lang. Maak je zelf weleens video’s? Het uploaden hiervan gaat ook een stuk sneller. Net als het downloaden van je favoriete film voor onderweg. Of die ene goede serie.

 

Wat is er nodig voor 5G?

Met 5G internet surf je veel sneller, je downloadsnelheid en je uploadsnelheid zijn een stuk hoger. Er is altijd goed bereik, hoeveel telefoons er ook aanwezig zijn op een bepaalde plek. Zoals bijvoorbeeld op een drukbezocht festival, of tijdens oud en nieuw. Zo kun je je vrienden of familie gewoon bereiken. Om ze te vinden als je ze kwijt bent, maar ook om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen.

 

Wil je meer weten? Kijk op onze 5G pagina of stel je vraag hieronder.


11 reacties

Ik heb bericht gekregen over 5G. Mijn toestel is geschikt, ik heb alles goed ingesteld maar ik krijg nog steeds geen 5G. Wat gaat er mis?

Ik heb het volgende toestel: Umidigi A13 Pro Max 5G, alles staat ingesteld voor 5G, maar helaas geen 5G signaal boven in het scherm. Dus net als Maeve graag oplossing bieden.

Groeten Cees

Hallo,

Hier tzelfde geval, hele nieuwe telefoon die 5g geschikt is.

Alles staat goed, maar zelfs na opnieuw opstarten van de telefoon krijg ik echt geen 5g netwerk en blijf ik gewoon op 4g staan. Kan t zijn dat je simkaart ook vernieuwd moet worden? Tis namelijk al een wat ouder kaartje 🤔. Daar een provider met een simkaart ook heel wat kan blokkering bij een telefoon.

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties, ik heb een Motorola G54 5G en bij mij staat die ook nog steeds op 4G.. Kunnen we hier misschien een update over krijgen?

Edit:

Ik was het vergeten te vermelden maar de link naar de “5G pagina” (onderaan in het bovenstaande artikel) die werkt niet, pagina niet gevonden is wat ik te zien krijg.

Ook is mijn toestel om één of andere reden helemaal niet terug te vinden in de “toestelhulp” waarnaar verwezen wordt.

Hi,

 

Ik heb het zelfde als de mensen die al gereageerd hebben. Ik heb een Iphone 14 en heb alles al goed gezet wat er werd gezegd qua instellingen. Zelfs mijn telefoon opnieuw afgesloten maar dacht mocht ook niet helpen. Mijn moeder en broer hebben het zelfde abonnement en die hebben een oudere iphone dan ik en daar doet die t wel..

 

Graag word dit verholpen.

Motorola Edge 40 geen 5G

Op het identieke toestel van mijn vrouw werkt het wel!?

Samsung S22 + en 5G werkt ook na de herstart nog niet.
Toestelhulp gaat tot Android 13, terwijl ik 14 heb.

Hallo, ik heb een iphone 14 pro en bij mij blijft hij ook op 4g staan. Meerdere malen opnieuw opgestart. Ik heb letterlijk 5G aan staan bij opties voor mobiele data. Maar niets verandert :(

Ik wil vijf Gé!

Het kwartje is gevallen:
5G werkt nog niet bij iedereen | Simpel Community

5G is nu actief.

Hartelijk dank voor de snelle reactie en inzet om tot een oplossing te komen.

Cees 

Nope, hier nog steeds maar 4G-rapjassen.

Reageer