Skip to main content

Ik ben momenteel erg teleurgesteld in Simpel. Ik ben al vanaf 2016 klant en heb verder nooit klachten gehad. dit heeft mij doen besluiten om ook een abonnement voor mijn vrouw af te sluiten. Bij de aanvraag hebben wij gekozen voor nummerbehoud. Alles is soepel over gegaan en werkt uitstekend. Tot zover gaat het helemaal prima. Tot dat wij op een gegeven moment ontdekken dat er nog kosten worden afgeschreven van haar oude provider. Wij hebben contact met hun opgenomen en kwamen er achter dat Simpel een extra nummer heeft aangevraagd. Dit telefoonnummer was ons totaal niet bekend en wij hadden ook geen idee dat dit was gebeurt. 

Simpel geeft aan dat wij dit hebben gekozen bij de aanvraag van het abonnement omdat wij voor nummerbehoud hebben gekozen. Ik kon mij hier niks van herinneren en was benieuwd welke optie wij dan hadden aangeklikt. Ik heb dit teruggezocht maar bij geen van de opties staat aangegeven dat er een extra nummer wordt aangevraagd. 

Simpel heeft mijn inziens hierin een fout gemaakt met het overnemen van het nummer bij de andere provider. Zij geven helaas aan dat het niet hun schuld is, en dat de extra gemakte abonnement kosten (42 euro) niet hun probleem is.  Ik heb meerdere keren gebeld maar het mensen aan de telefoon begrijpen het probleem niet. en kunnen niks voor ons betekenen. 

Ik vind het slechte service.

Hi @Thvoor,

 

Ik kan goed voorstellen dat hier vragen over hebt en dit is natuurlijk geen fijne start.

Ik zal even uitleggen wat het bestelproces van een abonnement met nummerbehoud is.

Je kan sinds maart 2022 op twee manieren een abonnement met nummerbehoud bestellen. Tijdens het bestellen van je Simpel abonnement krijg je de vraag 'Wanneer wil je het nummer meenemen?'. Hierbij krijg je volgende twee opties: 

1. Einde van huidig contract. 

2. Per direct. Als je per direct aanklikt, krijg je vervolgens nogmaals twee opties: 

a. Door laten lopen (contractvoortzetting bij de huidige provider, er wordt na de overstap een nieuw nummer aan het abonnement gekoppeld). 

b. Afkopen. 

Als je optie 2a aanklikt (per direct en door laten lopen), krijg je een waarschuwing en ook een melding te zien in het bestelscherm. De waarschuwing is “Let op! Je hebt ervoor gekozen om je telefoonnummer per direct mee te nemen. Dit kan tot gevolg hebben dat je gedurende een overlappende periode 2 contracten hebt waar je aan moet voldoen.”  

Vervolgens staat er een melding "Ja, ik begrijp wat de mogelijke gevolgen zijn als ik mijn nummer per direct meeneem." en moet je dit nogmaals bevestigen door het vakje aan te vinken. Dit houd in dat het telefoonnummer per direct vrij is gegeven en ook overgenomen wordt door Simpel. In het geval van ‘contractvoortzetting’ wordt een nieuw telefoonnummer gekoppeld aan het oude abonnement.

 

Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je ze aan mij stellen en dan help ik je graag verder!

 

Groet, Jahduar

Simpel


Reageer