Hi @Vroegop,
Jammer om te lezen dat het abonnement toch niet geschikt blijkt voor jouw kennis.
Ik help natuurlijk wel graag verder. Heb je het abonnement al laten annuleren? Zo ja, dan kan je het telefoonnummer behouden, door het klantnummer van Simpel door te geven aan de nieuwe provider.
Als je het abonnement (nog) niet hebt laten annuleren, dan zou ik je willen vragen om contact op te nemen, met onze klantenservice, zodat het telefoonnummer vrijgegeven kan worden. Je bent immers nog binnen je bedenktijd!
De opties, om met ons in contact te komen, kan je terugvinden op www.simpel.nl/klantenservice/contact. Laat je het me weten, als het zo gelukt is?
Groet, Jahduar
Simpel
Jahduar, dank oor je snelle reactie.
Ik had al paar keer een telefoongesprek gehad met Simpel klantenservice en die adviseerde mij (in 2 verschillende telefoongesprekken) om bij de nieuwe provider een nieuw abonnement aan te vragen met nummerbehoud en “daarna” ook het abonnement bij SImpel op te zeggen. Ik heb dus samen met mijn kennis bij een nieuwe provider (in een winkel) een nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud en zojuist via de Simpel klantenservice telefonisch het Simpel abonnement opgezegd.
Daar hoorde ik dat de aanvraag van de nieuwe provider van vanmiddag al is afgewezen (vanwege wrs er nog een abonnement bij SImpel voor 11,5 maand loopt, dus logisch.
Maar voor mij niet logisch is dat ik nu met die kennis weer terug moet naar de winkel van de nieuwe provider om opnieuw een abonnement aan te vragen.
Samengevat, ik ben niet ontevreden over SImpel buiten de grensstreek (gebruik het zelf ook) maar de info van de klantenservice klopt niet. En ik heb het echt heel duidelijk gevraagd en ook zelf samengevat….
Marianne
Hi @Vroegop
Normaliter stap je over met nummerbehoud bij Simpel en zegt de nieuwe provider het abonnement op bij Simpel. Resterende kosten betaal je dan nog aan Simpel en zal Simpel het nummer vrijgeven. Het 06 nummer dient actief te zijn om te kunnen worden overgezet.
Wat vooral belangrijk is bij jullie kennis is om de telefoon vast te zetten op het Nederlands netwerk via de instellingen . Switchen tussen Duitsland en Nederland zal dan niet meer voorkomen.
Hi Snowboard, dank voor je reactie maar het is geen antwoord op mijn vraag.
als de providerkeuze op Simpel staat is er in eigen huis totaal geen bereik. Dus geen internet, niet kunnen bellen en niet gebeld worden.
verder betreft het geen normale opzegging maar een annulering binnen de bedenktijd. Dan. gelden andere regels. Een aanvraag van een andere provider om met nummerbehoudr over te stappen is door Simpel al afgewezen. En geloof me de andere provider medewerker wist echt wel waar het om ging.
Klopt ja. Dat is in feite ook mijn boodschap. Dit is meer het verhaal van koop op afstand inderdaad. Ik ben GEEN medewerker maar wilde je erop attenderen om bij een ander netwerk waar binnenshuis wel goed bereik is en ook buitenshuis het dan vast te zetten.
Succes in iedergeval.
Hi @Vroegop,
Excuses voor de late reactie. Ik hoop dat dit probleem al is verholpen.
Mocht dit niet geval zijn, zou ik je mogen vragen om mij een privé bericht te versturen? Dan kan ik je een meer gericht antwoord geven.
Ik hoor het graag.
Groet, Jaïr
Simpel