Beantwoord

12 dagen zonder werkzame simkaart? Hoe zit het met overstappen en nummerbehoud?

  • 26 April 2019
  • 1 reactie
  • 498 Bekeken

Mijn zusje is overgestapt van KPN naar Simpel. Het abonnement van KPN loopt af op 11 mei. Simpel zegt dat het abonnement in gaat op 23 mei. Dat betekend dat ze dus bijna 2 weken niets met haar mobiel kan. Beide partijen wijzen naar elkaar en zeggen dat ik met de ander contact op moet nemen. Help!
Simpel kan toch zien dat het abonnement loopt tot 11 mei? Waarom laten ze dit dan zo laat ingaan? Krijgt ze een vervangend nummer?

Ik hoor het graag en alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Robert 30 April 2019, 11:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +9
Hi Anthoinette,

Welkom op onze community!

Vervelend om te lezen dat het abonnement eerder eindigt dan wij het nummer overnemen.
Wij kunnen echter vooraf niet zien op welke datum je abonnement bij een andere provider afloopt.
Wij dienen een verzoek in om het nummer over te nemen waarbij wij de eerst beschikbare datum doorkrijgen van je provider.
Dat betekent dat 23 mei de datum is die wij van hen doorgekregen hebben.

Het klopt daarom ook dat wij hier niks aan kunnen doen.
Echter snap ik ook dat KPN hier niks meer aan kan veranderen omdat zij alleen een reactie kunnen geven op een aanvraag. De aanvraag is al gedaan en hun reactie is al gegeven.
Dat wil zeggen dat de enige manier een nieuwe aanvraag zou zijn waarbij we dan moeten hopen dat KPN wel 11 mei als eerst mogelijke datum geeft.
Daarvoor moet de eerdere aanvraag geannuleerd worden en dan zijn we er alsnog niet zeker van dat we 11 mei doorkrijgen als eerst mogelijke datum.
Het kan ook zijn dat er 1 maand opzegtermijn wordt gehanteerd wat zou betekenen dat als we de eerdere aanvraag annuleren en opnieuw een aanvraag doen ze een maand na vandaag als eerst mogelijke datum opgeven.
Dat zou dan 30 mei zijn en daarmee nog verder in de toekomst. Ik raad dit daarom ook af.

Groeten, Robert

Reageer