Skip to main content
Geachte heer, mevrouw,



Afgelopen september heb ik een abonnement afgesloten bij Simpel op mijn bestaande 06-nummer (06 xxxx xxxx). De afgelopen maanden ben ik erachter gekomen dat Simpel en ik niet bij elkaar passen (slecht netwerk (vaak 3G verbinding rondom Amsterdam), slechte helpdesk / ondersteuning en het abonnement past niet bij mij qua gebruik).

Vanochtend heb ik contact gezocht met uw klantenservice met als doel het contract te beëindigen, resterende looptijd af te rekenen en over te stappen naar een andere aanbieder. Ik ben dus bereid de financiële consequenties van vroegtijdig beëindigen voor mijn rekening te nemen. Wat nu blijkt is dat Simpel mijn 06-nummer (en daarmee samenhangend sociaal- en zakelijk netwerk) in feite gijzelt tot aan het einde van de looptijd. Ik ben oprecht sprakeloos dat anno 2019 een dergelijk dramatisch verdienmodel nog bestaat in Nederland.



Mischa



BTW het contactformulier op de website werkt niet
Hoi,



Wegens privacyredenen heb ik je telefoonnummer aangepast naar een fictief telefoonnummer. Om dubbele antwoorden te voorkomen verwijs ik je graag hier naar het antwoord dat reeds gegeven is op je vraag. Ik wil je aanraden om contact met ons op te nemen. De klantenservice helpt je graag verder om uit te zoeken waarom je problemen blijft ervaren met je abonnement. Mocht uit ons onderzoek blijken dat het netwerk onvoldoende is op je locatie, dan mag je natuurlijk overstappen naar een andere provider.



Met vriendelijke groeten,



Diana
Vanavond nogmaals uitgebreid contact gehad met de klantenservice, mobiele data settings APN aangepast naar internet.access.nl en de telefoon een kwartier lang uit gehad. Wederom hele avond 3G verbinding gehad op 10 km van Amsterdam (Waterland). Tijdens het sporten (Zuiderwoude, Uitdam) valt verbinding met Strava / Runkeeper steeds weg. Tot aan september 2018 contract bij KPN gehad en nooit problemen. Morgen opnieuw bellen...……
Vanochtend (17/4) opnieuw contact gezocht met de 'helpdesk' …….



Om mij te helpen (kuch) moet ik mijn simkaart in een andere telefoon testen. Word nu al dagen van het kastje naar de muur gestuurd. Heb de dekkingskaart van Simpel erbij gezocht en de dekking is inderdaad volkomen kut (3g op 10km van Amsterdam) in Waterland (Uitdam, Zuiderwoude).



Ben inmiddels wel klaar met dit amateuristische gekloot van Simpel, wordt vervolgd
Hoi MVE .



Ik geloof niet dat het probleem in je telefoon of simkaart zit maar meer in iets anders. (Correctie, dit klopt niet - omdat je eerst met KPN, naar ik meen, geen probleem ervaardde.)



Ik vermoed dat je verschil zult ervaren met de hoofdsponsor (1 van de 3 thoofdrolspelers) T-Mobile. Gebruik maken van hetzelfde netwerk heeft niet altijd dezelfde uitwerking.



Zou je eens willen proberen een prepaid simkaart van T-Mobile?
Het is niet mijn taak om de gaten in de dekking van Simpel door te testen. Wat is de volgende stap, mijn huidige Simpel simkaart testen met een telefoon uit Azerbeidzjan?



Simpel dient te leveren volgens afspraak en niet hun con-conformiteit als probleem bij de klant neerleggen. Kan me niet voorstellen dat dit business model een lang leven heeft.
Ik zou zeggen: lees mijn reactie(s) nog eens goed door. Verder wens ik je veel succes.
Ik heb jouw suggestie gevolgd en jouw bericht nogmaals gelezen, denk er nog steeds hetzelfde over.

Dank voor de succeswens, heb ik nodig met een incapabel bedrijf als Simpel.
Misschien kun je dan vertellen waar ik spreek over een taak die je hebt en een volgende stap die ik echt niet begrijp waar je die vandaan haalt.



Een test op verschillende locaties met een andere simkaart T-Mobile is, zoals jij ongetwijfeld

met me eens bent naar ik verwacht, eenvoudiger dan een zelfde test waarvoor je de telefoon van iemand daartoe leent met jouw huidige simkaart.

Niet iedereen zal daar toe staan.



Feit is echter wel dat je met een vergelijking een extra argument hebt behalve alleen met KPN.😎

Maar jij en niemand anders maakt ook hier de keuze.



Succes!



Zo te zien heb je de knop gevonden om jezelf een aantal likes te geven, indrukwekkend, nog even en je bent een specialist.

😉

Hoi Diana,

 

ik ervaar precies hetzelfde. Inmiddels probeer ik al bijna 10 maanden iets te doen aan mijn slechte verbinding. Tot op heden niks opgelost. Moest meerdere malen voorbeelden opsturen maar daar kwam geen reactie op. Ook ik wil mijn laatste maanden evt afkopen omdat ik mijn nummer wil behouden. Maar dat mag ook niet. Ik heb een eigen bedrijf en moet bereikbaar zijn. Simpel maakt dat simpelweg onmogelijk.


Ik heb alle varianten moeten doorlopen. Ander toestel, andere plek in huis, WiFi bellen, etc. Niks werkt, maar telkens een andere beleefde medewerker klantenservice aan de lijn en telkens hetzelfde verhaal over het toesturen van voorbeelden waarin het mis ging. Het lijkt serieus op pesten. Hoe kom ik van simpel af met behoud van mijn nummer? 10 maanden gedoe, moet ik echt nog 2 maanden uitzitten?


Hoi @LindaCN bedankt voor je bericht en wat vervelend dat je slechte verbinding nog niet opgelost is. Kun je contact opnemen met de klantenservice via simpel.nl/contact en een bericht sturen t.a.v.. Joachiem? Dan gaan we even kijken hoe het er voor staat want onderzoeken zoals deze horen zeker niet zo lang te duren. 

Groetjes Joachiemn


Reageer