Afgelopen september heb ik een abonnement afgesloten bij Simpel op mijn bestaande 06-nummer (06 xxxx xxxx). De afgelopen maanden ben ik erachter gekomen dat Simpel en ik niet bij elkaar passen (slecht netwerk (vaak 3G verbinding rondom Amsterdam), slechte helpdesk / ondersteuning en het abonnement past niet bij mij qua gebruik).
Vanochtend heb ik contact gezocht met uw klantenservice met als doel het contract te beëindigen, resterende looptijd af te rekenen en over te stappen naar een andere aanbieder. Ik ben dus bereid de financiële consequenties van vroegtijdig beëindigen voor mijn rekening te nemen. Wat nu blijkt is dat Simpel mijn 06-nummer (en daarmee samenhangend sociaal- en zakelijk netwerk) in feite gijzelt tot aan het einde van de looptijd. Ik ben oprecht sprakeloos dat anno 2019 een dergelijk dramatisch verdienmodel nog bestaat in Nederland.
Mischa
BTW het contactformulier op de website werkt niet
Wegens privacyredenen heb ik je telefoonnummer aangepast naar een fictief telefoonnummer. Om dubbele antwoorden te voorkomen verwijs ik je graag hier naar het antwoord dat reeds gegeven is op je vraag. Ik wil je aanraden om contact met ons op te nemen. De klantenservice helpt je graag verder om uit te zoeken waarom je problemen blijft ervaren met je abonnement. Mocht uit ons onderzoek blijken dat het netwerk onvoldoende is op je locatie, dan mag je natuurlijk overstappen naar een andere provider.
Met vriendelijke groeten,
Diana
Om mij te helpen (kuch) moet ik mijn simkaart in een andere telefoon testen. Word nu al dagen van het kastje naar de muur gestuurd. Heb de dekkingskaart van Simpel erbij gezocht en de dekking is inderdaad volkomen kut (3g op 10km van Amsterdam) in Waterland (Uitdam, Zuiderwoude).
Ben inmiddels wel klaar met dit amateuristische gekloot van Simpel, wordt vervolgd
Ik geloof niet dat het probleem in je telefoon of simkaart zit maar meer in iets anders. (Correctie, dit klopt niet - omdat je eerst met KPN, naar ik meen, geen probleem ervaardde.)
Ik vermoed dat je verschil zult ervaren met de hoofdsponsor (1 van de 3 thoofdrolspelers) T-Mobile. Gebruik maken van hetzelfde netwerk heeft niet altijd dezelfde uitwerking.
Zou je eens willen proberen een prepaid simkaart van T-Mobile?
Simpel dient te leveren volgens afspraak en niet hun con-conformiteit als probleem bij de klant neerleggen. Kan me niet voorstellen dat dit business model een lang leven heeft.
Dank voor de succeswens, heb ik nodig met een incapabel bedrijf als Simpel.
Een test op verschillende locaties met een andere simkaart T-Mobile is, zoals jij ongetwijfeld
met me eens bent naar ik verwacht, eenvoudiger dan een zelfde test waarvoor je de telefoon van iemand daartoe leent met jouw huidige simkaart.
Niet iedereen zal daar toe staan.
Feit is echter wel dat je met een vergelijking een extra argument hebt behalve alleen met KPN.
Maar jij en niemand anders maakt ook hier de keuze.
Succes!
Zo te zien heb je de knop gevonden om jezelf een aantal likes te geven, indrukwekkend, nog even en je bent een specialist.
Hoi Diana,
ik ervaar precies hetzelfde. Inmiddels probeer ik al bijna 10 maanden iets te doen aan mijn slechte verbinding. Tot op heden niks opgelost. Moest meerdere malen voorbeelden opsturen maar daar kwam geen reactie op. Ook ik wil mijn laatste maanden evt afkopen omdat ik mijn nummer wil behouden. Maar dat mag ook niet. Ik heb een eigen bedrijf en moet bereikbaar zijn. Simpel maakt dat simpelweg onmogelijk.
Ik heb alle varianten moeten doorlopen. Ander toestel, andere plek in huis, WiFi bellen, etc. Niks werkt, maar telkens een andere beleefde medewerker klantenservice aan de lijn en telkens hetzelfde verhaal over het toesturen van voorbeelden waarin het mis ging. Het lijkt serieus op pesten. Hoe kom ik van simpel af met behoud van mijn nummer? 10 maanden gedoe, moet ik echt nog 2 maanden uitzitten?
Hoi
Groetjes Joachiemn
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.