Goedemiddag @Maarten Vlutters,
De situatie is inderdaad nu anders geworden en je kan het abonnement alleen vroegtijdig beëindigen, als je gaat overstappen met nummerbehoud. Wil je het nummer niet behouden? Dan kan het abonnement alleen per einde contractdatum beëindigd worden.
Als je wilt overstappen, kan je momenteel kiezen uit drie verschillende opties:
1. Overstappen met nummerbehoud - per einde contractdatum. Dit is mogelijk, als je Simpel abonnement binnen 4 maanden afloopt en het Simpel abonnement zal door de nieuwe provider beëindigd worden. Er zal geen afkoopsom in rekening gebracht worden.
2. Overstappen met nummerbehoud - per direct met afkoopsom. Dit is altijd mogelijk en je betaald de resterende maanden van het Simpel contract, in één keer (een afkoopsom). Het Simpel abonnement wordt door de nieuwe provider beëindigd.
3. Overstappen met nummerbehoud - per direct met contractvoortzetting. Dit is altijd mogelijk en dit betekent dat je nummer van het Simpel abonnement overgezet wordt naar de nieuwe provider. Na het overzetten, zal er een nieuw, willekeurig nummer aan je Simpel abonnement gekoppeld worden en het Simpel abonnement blijft doorlopen. Het Simpel abonnement zal dus niet beëindigd worden door de nieuwe provider.
Om dit te regelen, kan je een bestelling plaatsen bij een andere provider. Bij het onderdeel Nummerbehoud, zal je één van deze drie opties moeten selecteren. Na de verificatie van het nummerbehoud, zullen wij een verzoek binnen krijgen van de nieuwe provider en je hiervan op de hoogte stellen per e-mail.
Fijne middag verder gewenst!
Groet, Chantal
Simpel