Skip to main content
Beantwoord

Afkoopsom bij meenemen telefoonnumer naar andere provider

Maarten Vlutters

Hallo allen,

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een abonnement eerder op te zeggen. Wat ik wel las in een post uit 2022 (ik maak deze post om te controleren of dit klopt). Als ik bij een andere provider een abonnement afsluit en mijn telefoonnummer meeneem, krijg ik dan wel de optie voor early termination? Of lopen er dan altijd 2 abonnementen naast elkaar? (totdat dit simpel sim only abonnement opgezegd kan worden). 

Of is het zo dat dit abonnement doorloopt met mijn nieuwe telefoon tot het einde van de looptijd van simpel, en dat er dan automatisch overgerstapt word naar het abonnement van Ben?

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@Maarten Vlutters,

De situatie is inderdaad nu anders geworden en je kan het abonnement alleen vroegtijdig beëindigen, als je gaat overstappen met nummerbehoud. Wil je het nummer niet behouden? Dan kan het abonnement alleen per einde contractdatum beëindigd worden.

Als je wilt overstappen, kan je momenteel kiezen uit drie verschillende opties:

1. Overstappen met nummerbehoud - per einde contractdatum. Dit is mogelijk, als je Simpel abonnement binnen 4 maanden afloopt en het Simpel abonnement zal door de nieuwe provider beëindigd worden. Er zal geen afkoopsom in rekening gebracht worden.

2. Overstappen met nummerbehoud - per direct met afkoopsom. Dit is altijd mogelijk en je betaald de resterende maanden van het Simpel contract, in één keer (een afkoopsom). Het Simpel abonnement wordt door de nieuwe provider beëindigd.

3. Overstappen met nummerbehoud - per direct met contractvoortzetting. Dit is altijd mogelijk en dit betekent dat je nummer van het Simpel abonnement overgezet wordt naar de nieuwe provider. Na het overzetten, zal er een nieuw, willekeurig nummer aan je Simpel abonnement gekoppeld worden en het Simpel abonnement blijft doorlopen. Het Simpel abonnement zal dus niet beëindigd worden door de nieuwe provider.

Om dit te regelen, kan je een bestelling plaatsen bij een andere provider. Bij het onderdeel Nummerbehoud, zal je één van deze drie opties moeten selecteren. Na de verificatie van het nummerbehoud, zullen wij een verzoek binnen krijgen van de nieuwe provider en je hiervan op de hoogte stellen per e-mail.

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Bekijk origineel

2 reacties

Zoutje45
Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 14 reacties
  • 3 maart 2025

Hallo Maarten

Je kan wel eerder afkopen.

Deze mogelijk heb ik ook gekregen zaterdag (ik denk er even over na nog)

Dus je kan eerder naar andere provider met eigen nummer.

Je kunt WEL kiezen om t simpel abbonement door te laten lopen met ander nummer maar dat hoeft dus niet

Groeten Willemien 

Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 92 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Goedemiddag ​@Maarten Vlutters,

De situatie is inderdaad nu anders geworden en je kan het abonnement alleen vroegtijdig beëindigen, als je gaat overstappen met nummerbehoud. Wil je het nummer niet behouden? Dan kan het abonnement alleen per einde contractdatum beëindigd worden.

Als je wilt overstappen, kan je momenteel kiezen uit drie verschillende opties:

1. Overstappen met nummerbehoud - per einde contractdatum. Dit is mogelijk, als je Simpel abonnement binnen 4 maanden afloopt en het Simpel abonnement zal door de nieuwe provider beëindigd worden. Er zal geen afkoopsom in rekening gebracht worden.

2. Overstappen met nummerbehoud - per direct met afkoopsom. Dit is altijd mogelijk en je betaald de resterende maanden van het Simpel contract, in één keer (een afkoopsom). Het Simpel abonnement wordt door de nieuwe provider beëindigd.

3. Overstappen met nummerbehoud - per direct met contractvoortzetting. Dit is altijd mogelijk en dit betekent dat je nummer van het Simpel abonnement overgezet wordt naar de nieuwe provider. Na het overzetten, zal er een nieuw, willekeurig nummer aan je Simpel abonnement gekoppeld worden en het Simpel abonnement blijft doorlopen. Het Simpel abonnement zal dus niet beëindigd worden door de nieuwe provider.

Om dit te regelen, kan je een bestelling plaatsen bij een andere provider. Bij het onderdeel Nummerbehoud, zal je één van deze drie opties moeten selecteren. Na de verificatie van het nummerbehoud, zullen wij een verzoek binnen krijgen van de nieuwe provider en je hiervan op de hoogte stellen per e-mail.

Fijne middag verder gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

Reageer