Beantwoord

Kan ik mijn nummer overzetten maar mijn abonnement loopt nog?

  • 1 February 2020
  • 5 reacties
  • 587 Bekeken

Ik krijg van mijn baas een telefoon met abonnement en wil graag mijn nummer daarvoor gebruiken. Nu loopt mijn abonnement bij Simpel nog tot dec 2020, ik wil gewoon de maandelijkse kosten blijven gebruiken maar niet meer met dit nummer, kan dat??

icon

Beste antwoord door Joachiem 3 February 2020, 12:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi hallo, hierbij het antwoord.

als je abonnement zoals je aangeeft t/m december 2020 loopt dan kun je het nummer vanaf december 2020 over laten nemen door een andere provider, eerder is geen mogelijkheid.

Een fantastische dag gewenst en kijk gerust eens verder op deze Community. :)

Groetjes Joachiem

Reputatie 4
Badge +4

In het verleden heb ik wel eens een nummer eerder laten porteren (van prive bij T-Mobile naar zakelijk bij Vodafone). Dat ging probleemloos, mits het contract voor de lopende duur werd afgekocht. Simpel zou dat ook kunnen doen, maar dan moet men wel willen meewerken en moeten hun systemen dat aankunnen.

Een andere mogelijkheid is een dual-SIM telefoon, dat gebruik ik zelf al jaren. Prive heb ik een abonnementje van drie keer niks (handig als backup) wat ik eigenlijk alleen inbound gebruik voor familie en vrienden die dat nummer al 25 jaar kennen. Zakelijk en outbound bel ik via de werk-SIM omdat ik daar vrijwel onbeperkte belminuten en 40 GB aan data heb. Op die manier heb ik nooit problemen met het overzetten van nummers en kan ik er ook nog zelf voor kiezen om de zakelijke SIM uit te zetten als ik even echt niks met werk te maken wil hebben ;)

Reputatie 2
Badge +8

Thanks voor je reactie Robert,

Dat is inderdaad een goede alternatieve mogelijkheid, @Vraag  lees je ook mee? Bij Simpel kan je het abonnement niet voortijdig beëindigen door het af te kopen. Zoals @robertvanweersch  als scenario schetst, is ook mogelijk met je Simpel abonnement. Je kan je bundel altijd bij ons verhogen, maar ook verlagen via je Mijn Simpel.

Groetjes, Alexandra

Wat moet ik doen als ik een andere telefoon wil maar hetzelfde telefoonnummer wil houden. J Boukens.

Reputatie 6
Badge +9

Je kunt het simkaartje wat nu in je oude telefoon zit in je nieuwe toestel.plaatsen

Reageer