Beantwoord

Nummer bij simpel weghalen voordat de contractperiode beeëindigd is

  • 20 July 2023
  • 1 reactie
  • 187 Bekeken

Hallo, ik heb een vraag.

Anderhalf jaar geleden hebben mijn ouders voor mij een telefoonabonnement afgesloten bij simpel. Deze hebben ze zonder mijn weten (ik ben 16 jaar oud, dit was ook niet mijn keuze) meerdere keren opgewaardeerd waardoor mijn contract elke keer verlengd is en ik nog veel langer vastzit.

Mijn contract loopt nu pas af in mei 2025(!)

Helaas wil ik graag van simpel af. Jullie ondersteunen geen 5G, en ook niet meer data dan 15gb, waar ik toch wel heel erg tegenaan loop.

Graag wil ik mijn nummer toch behouden. Ik heb best wat belangrijke dingen aan dit nummer gekoppeld.

Is het mogelijk om mijn nummer naar een andere provider te verplaatsen? Eventueel wil ik best mijn abonnement bij simpel door laten lopen tot het contract afloopt, maar gewoon met een ander nummer en mijn huidige naar een andere provider.

Is er hier iets voor te regelen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door JasperDL 24 July 2023, 11:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4

@Mika Hartgers Wat jammer dat je naar een andere provider over wil stappen!

Je kan dit doen door een bestelling bij je nieuwe provider te plaatsen en daarbij aan te geven dat het nummerbehoud 'PER DIRECT' uitgevoerd moet worden. Als je dat doet, krijg je de optie om het abonnement bij Simpel af te kopen, of het Simpel abonnement door te laten lopen met een ander nummer dat je van ons toegewezen krijgt.

Als je niet aangeeft dat het nummerbehoud 'PER DIRECT' uitgevoerd moet worden, wordt je verzoek afgewezen omdat de einddatum van je contract te ver in de toekomst ligt om dit aan te vragen.

De afkoopsom die Simpel in rekening brengt is het aantal resterende maanden x het maandbedrag - 21% btw.

Succes en een fijne dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Reageer