Beantwoord

nummer porteren van andere provider naar Simpel in het buitenland

  • 2 April 2022
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Hoi, ik wil overstappen naar Simpel. Dat gebeurt in de meivakantie, maar dan zit ik net in het buitenland. Volgens mijn oude provider is dat geen probleem, maar kan het iets langer duren. Klopt dat, of is het toch problematisch? Het betreft Zwitserland overigens.

icon

Beste antwoord door Egeleijnse-simpel 4 April 2022, 20:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Rian Senden,

 

Wat leuk dat je overstapt naar Simpel! 

 

Het overstappen wanneer je in het buitenland bent, raden wij af. Dit gezien wij geen grip hebben op het buitenlandse netwerk, mocht er iets fout gaan. Het is dan lastig voor ons om in te grijpen waar nodig.

 

Mijn advies is om het nummerbehoud te verplaatsen naar een datum waarop je weer in Nederland bent. Dit kun je doorgeven via de klantenservice en/of aanpassen via de Mijn Simpel pagina. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hi Charlie,

Dankjewel voor je uitleg. Begrijp ik goed dat het wel kan maar niet aan te raden is? Ik wil het niet uitstellen, want Zwitserland zit in mijn bundel bij Simpel, maar niet bij Ben (huidige provider). Ik heb Ben gevraagd mijn portering 1 werkdag te vervroegen, maar dat kan niet (zonder opgaaf van reden, niet bepaald flexibel ...).

Dus dan maar de gok nemen misschien als het technisch wel mogelijk is?

Groeten, Rian

Badge +1

Als ik jou was zou ik gewoon een overstap met nummerbehoud per 1 mei aanvragen.

ik weet niet hoe lang je in zwitserland bent maar ze hebben daar vast wel prepaid simkaarten als eea niet mocht zijn gelukt

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Rian Senden,

 

Het is wel mogelijk, maar indien er technisch iets fout gaat, wat dus wel kan gebeuren bij een overstap in het buitenland, kunnen wij niet ingrijpen. Ik raad het dus inderdaad niet aan.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer