Beantwoord

Opzeggen abonnement

  • 9 November 2023
  • 4 reacties
  • 388 Bekeken

Ik wil overstappen van provider omdat ik een nieuwe telefoon nodig heb. Daarvoor heb ik een abonnement met nummerbehoud aangevraagd dit werd afgewezen omdat mijn abbonement nog een tijdje loopt bij simpel. Een medewerker van simpel vertelde mij dat de afkoopsom gelijk is aan de resterende maanbedragen. Ik kon wel mijn termijnbedrag omlaag bijstellen en dan het nummerbehoud opnieuw aanvragen. Voor de resterende maanden zou ik dan het lagere bundeltarief betalen.

Ik heb mijn bundels bijgesteld en op het nummerbehoud aangevraagd bij de nieuwe provider. Vervolgens kreeg ik een mailtje dat het wijzigen van mijn bundels is geannuleerd. Het blijkt dat ik dit dus helemaal niet op deze manier kon regelen en moest wachten tot de nieuwe periode was in gegaan met het aanvragen van nummerbehoud. Doordat ik verkeerd geïnformeerd ben door de medewerker van simpel heb ik straks veel meer kosten. Hoe kan dit worden opgelost?

icon

Beste antwoord door Karin303 10 November 2023, 14:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Een wijziging van bundels omlaag gaat altijd pas de volgende periode in. Dus even geduld. 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Else, jammer om te lezen dat je weggaat! 

Zoals onze @Karin303 al aangeeft dien je nog even geduldig te zijn om met een lager bedrag over te kunnen stappen. 
De bundel dient namelijk dient namelijk actief te zien zodat wij op basis hiervan een nieuwe afkoopsom voor je kunnen aanmaken. 

Indien je het nog niet hebt gedaan dan raad ik je graag aan om het huidige nummerbehoud verzoek te annuleren bij jouw nieuwe provider. 
Per de ingangsdatum van de nieuwe bundel kan je het opnieuw aanvragen zodat je goedkoper uit komt 😊

Hopelijk zien wij jou een keer weer terug bij Simpel! 

Groet, Noor 
Simpel

Beste Noor en Karin,

Bedankt voor jullie reactie en het meedenken. Dit heb ik inderdaad gedaan, omdat dit de minste kosten zou opleveren. Ik vind het alleen vervelend dat de medewerker mij dit niet had verteld, want als dit bij mij bekend was had ik het overstappen 1 dagje kunnen uitstellen en dan was het gewoon meteen geregeld met minder dubbele kosten. (Ik had op 8 november nummerbehoud aangevraagd en op 9 november begon mijn nieuwe periode). Ik vind het jammer dat simpel zelf niet met een oplossing kwam, omdat ik het na aanleiding van een gesprek met een medewerker op deze manier had gedaan. Verder moet ik het er zo maar mee doen helaas en de volgende x iets meer zelf kleine lettertjes lezen ipv klantenservice medewerkers op hun woord volgen.

Groetjes,

Else

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Else,

Jammer genoeg kan ik helaas niet inzien en of desbetreffende medewerker jou enkel in het algemeen heeft geïnformeerd en of ook echt jouw gegevens erbij heeft gepakt. Normaal gesproken dienen wij dit ook aan te geven indien dit te sprake komt. Ik wil je dan ook onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Ik wens je desondanks een fijne dag! 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer