Ik heb ooit een abonnement voor.mijn destijds minderjarige zoon afgesloten. Nu is hij inmiddels boven de 18 en wil zelf een abonnement afsluiten maar wel zijn oude nummer behouden. Volgens de helpdesk kan dit niet. Ze kunnen alleen het oude abonnement omzetten. Maar dat wil hij niet. Volgens de helpdesk moet hij dan overstappen op een andere provider. Nu is dat geen probleem maar het lijkt mij toch vreemd dat je klanten zo weg jaagd?
Overstappen dan maar?
Beste antwoord door Chantal L.S.
Goedemiddag
Bij Simpel is het niet mogelijk om intern nummerbehoud uit te voeren of een nieuw abonnement bestellen met al een bestaand Simpel 06-nummer: dit betekent dat als er al een abonnement A bestaat met 06-nummer A, er niet een tweede abonnement B besteld kan worden met hetzelfde 06-nummer A. Het 06-nummer A is immers al bij Simpel en het kan maar bij één abonnement actief zijn. Je kan dit 06-nummer ook niet overzetten naar een ander Simpel abonnement, dat is technisch gezien onmogelijk.
Abonnement A kan wel op naam gezet worden van je zoon en als het contract binnen 6 maanden afloopt of al verlopen is, dan kan hij het abonnement verlengen via het Simpel account: hij sluit dan een nieuw contract af van één of twee jaar. Hij kan kiezen uit de huidige acties, die hij kan terugvinden onder het tabblad Abonnement.
Het abonnement op zijn eigen naam zetten, kunnen jullie regelen door het contractovernameformulier in te vullen via deze link: contractovername regelen
Fijne middag verder gewenst!
Groet, Chantal
Simpel
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.