Beantwoord

Sim activeren in het buitenland

  • 2 januari 2019
  • 1 reactie
  • 582 Bekeken

LS

Onlangs heb ik bij u voor zowel mijzelf als mijn partner een abonnement afgesloten. Wij hadden een abonnement bij Tele2 waar we op zich zeer tevreden over waren. Maar omdat we voor langere tijd op reis zouden gaan, waarbij we overigens wel regelmatig terug komen naar Nederland, wilden we voor de tussentijd graag een wat goedkoper flexibel abonnement of prepaid abonnement.
We gebruiken deze nummers zakelijk dus het is van belang dat we de nummers behouden. Tele2 had hiervoor geen aantrekkelijke mogelijkheden.

Ik heb met de klantenservice gebeld, de situatie duidelijk uitgelegd en simpel bleek wel een goede aanbieding te hebben waarbij ik eenvoudig mijn abonnement kon vergroten en verkleinen wanneer noodzakelijk (via de simpel app). Alles leek eenvoudig en flexibel.
Ondertussen zijn wij in Bangkok en krijg ik een email met de mededeling dat ik voor de overstap in verbinding moet zijn met een Nederlands netwerk. De medewerker heeft hier destijds niets over medegedeeld waardoor ik in de veronderstelling was dat ik de toegestuurde chips mee kon nemen op reis en op het moment dat ze in zouden gaan kunnen gaan gebruiken.

Welke oplossingen zijn er voor dit probleem?
Kan Simpel wellicht de simkaarten activeren?

Met vriendelijke groet
W vd akker
icon

Beste antwoord door Astrid 2 januari 2019, 12:04

Hi W vd Akker,

Welkom op onze community en wat leuk dat jullie overstappen naar Simpel!

In de meeste gevallen werkt het overzetten van een telefoonnummer ook wanneer je in het buitenland bent. Maar omdat wij geen invloed hebben op buitenlandse netwerken, en dit dus niet altijd kunnen garanderen, raden wij in onze communicatie aan om op het moment van de overstap verbonden te zijn met een Nederlands netwerk.

Ik begrijp de verwarring aangezien je bij de bestelling je situatie aan ons hebt uitgelegd. Vervelend om te lezen dat hier toen niet direct een toelichting op is gegeven.

Mocht je op de dag van je overstap merken dat je geen verbinding meer hebt dan kun je de Simpel simkaart in je toestel plaatsen. Waarschijnlijk maakt deze dan direct verbinding met een beschikbaar netwerk in Bangkok. Als deze verbinding niet automatisch wordt gemaakt dan kun je het toestel handmatig laten zoeken naar een netwerk. Selecteer dan een beschikbaar netwerk op die locatie. Voor Simpel zijn in Thailand de volgende drie netwerken beschikbaar: DTAC, True Move en DTN (DTAC TriNet).

Na het maken van een handmatige verbinding zal de simkaart moeten gaan werken via Simpel. Als dit op de dag van je portering toch niet lukt dan horen we dat graag van je. Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, of reageren op dit bericht. We kunnen dan kijken hoe we je kunnen helpen om je alsnog te kunnen verbinden via de Simpel simkaart.

Groet, Astrid
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +8
Hi W vd Akker,

Welkom op onze community en wat leuk dat jullie overstappen naar Simpel!

In de meeste gevallen werkt het overzetten van een telefoonnummer ook wanneer je in het buitenland bent. Maar omdat wij geen invloed hebben op buitenlandse netwerken, en dit dus niet altijd kunnen garanderen, raden wij in onze communicatie aan om op het moment van de overstap verbonden te zijn met een Nederlands netwerk.

Ik begrijp de verwarring aangezien je bij de bestelling je situatie aan ons hebt uitgelegd. Vervelend om te lezen dat hier toen niet direct een toelichting op is gegeven.

Mocht je op de dag van je overstap merken dat je geen verbinding meer hebt dan kun je de Simpel simkaart in je toestel plaatsen. Waarschijnlijk maakt deze dan direct verbinding met een beschikbaar netwerk in Bangkok. Als deze verbinding niet automatisch wordt gemaakt dan kun je het toestel handmatig laten zoeken naar een netwerk. Selecteer dan een beschikbaar netwerk op die locatie. Voor Simpel zijn in Thailand de volgende drie netwerken beschikbaar: DTAC, True Move en DTN (DTAC TriNet).

Na het maken van een handmatige verbinding zal de simkaart moeten gaan werken via Simpel. Als dit op de dag van je portering toch niet lukt dan horen we dat graag van je. Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, of reageren op dit bericht. We kunnen dan kijken hoe we je kunnen helpen om je alsnog te kunnen verbinden via de Simpel simkaart.

Groet, Astrid

Reageer