Onlangs een toestel aangeschaft met eSIM om vervolgens tot de verbazingwekkende ontdekking te komen dat Simpel dit niet ondersteund. En overstappen naar een andere provider kan nog niet daar het contract nog een jaar loopt.
Geen probleem dacht ik. Er zijn thuis 5 abonnementen bij Simpel, ik zet mijn contract over naar het contract van mijn oudste zoon waarvan de contract periode net is af gelopen. Dit kan weer niet met nummerbehoud en hij zit niet te wachten op allerlei oproepen die voor mij bedoeld zijn. Althans dit begreep ik uit het warrige verhaal van de telefonische helpdesk (ze sprak zichzelf meerdere keren tegen).
Conclusie; wij gaan geen van de 5 contracten meer verlengen om zo de vrijheid te hebben om weg te gaan bij Simpel. Ondanks dat wij altijd tot volle tevredenheid klant bent geweest bij simpel voelt dit nu als een wurgcontract. En kom niet in de reactie met dat er zat toestellen zijn zonder eSIM, het lijkt mij toch mijn eigen keuze welk toestel ik wil gebruiken (Google Pixel).