Skip to main content
Beantwoord

eSIM

Onlangs een toestel aangeschaft met eSIM om vervolgens tot de verbazingwekkende ontdekking te komen dat Simpel dit niet ondersteund. En overstappen naar een andere provider kan nog niet daar het contract nog een jaar loopt.

Geen probleem dacht ik. Er zijn thuis 5 abonnementen bij Simpel, ik zet mijn contract over naar het contract van mijn oudste zoon waarvan de contract periode net is af gelopen. Dit kan weer niet met nummerbehoud en hij zit niet te wachten op allerlei oproepen die voor mij bedoeld zijn. Althans dit begreep ik uit het warrige verhaal van de telefonische helpdesk (ze sprak zichzelf meerdere keren tegen).

Conclusie; wij gaan geen van de 5 contracten meer verlengen om zo de vrijheid te hebben om weg te gaan bij Simpel. Ondanks dat wij altijd tot volle tevredenheid klant bent geweest bij simpel voelt dit nu als een wurgcontract. En kom niet in de reactie met dat er zat toestellen zijn zonder eSIM, het lijkt mij toch mijn eigen keuze welk toestel ik wil gebruiken (Google Pixel).

Beste antwoord door Snowboard

Hi ​@reddfoxx 

Jammer dat je het abonnement ervaart als een wurgcontract. Uit jouw verhaal maak ik op dat je denkt aan een wijziging van de tenaamstelling maar dat werkt idd niet via nummerbehoud. En daar hangen ook weer consequenties aan vast zoals bijvoorbeeld WhatsApp, Signal, digiD. Persoonlijke belangrijke dingen om rekening mee te houden. En hoe jouw contacten zijn opgeslagen kan ik natuurlijk niet zeggen. 

En ik ga het toch zeggen. Er zijn genoeg telefoons die werken met een fysieke simkaart. Sorry. 😉😀

Feit is dat verschillende telefoons in het duurdere segment 1 of meerdere Esim faciliteiten hebben. En het is idd jouw keuze welke telefoon je wilt maar je hebt wel een abonnement bij Simpel gekozen en bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Simpel is niet verantwoordelijk voor de telefoon die jij kiest dat is jouw keuze idd. En Simpel levert een dienst, een werkende dienst zoals ik lees. En het is jouw taak, verantwoordelijkheid om de juiste telefoon te kiezen. Dus daar ligt geen probleem. Voorlopig ondersteunt Simpel geen Esim. Verandert dat dan wordt dat via de officiële kanalen bekend gemaakt. 

Een oplossing voor jou kan zijn naar een andere provider overstappen met numerbehoud. De nieuwe provider met Esim zegt dan het abonnement op bij Simpel en je krijgt dan nog een factuur met het resterende bedrag om je huidige abonnement af te kopen zodat Simpel je nummer kan vrijgeven voor overstappen. Jij kunt dan jouw vertrouwde nummer blijven gebruiken. 

Succes. Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. 

Fijne zondag nog. 

Bekijk origineel

3 reacties

• Superster
  • 1215 reacties
  • Antwoord
  • 9 maart 2025

Hi ​@reddfoxx 

Jammer dat je het abonnement ervaart als een wurgcontract. Uit jouw verhaal maak ik op dat je denkt aan een wijziging van de tenaamstelling maar dat werkt idd niet via nummerbehoud. En daar hangen ook weer consequenties aan vast zoals bijvoorbeeld WhatsApp, Signal, digiD. Persoonlijke belangrijke dingen om rekening mee te houden. En hoe jouw contacten zijn opgeslagen kan ik natuurlijk niet zeggen. 

En ik ga het toch zeggen. Er zijn genoeg telefoons die werken met een fysieke simkaart. Sorry. 😉😀

Feit is dat verschillende telefoons in het duurdere segment 1 of meerdere Esim faciliteiten hebben. En het is idd jouw keuze welke telefoon je wilt maar je hebt wel een abonnement bij Simpel gekozen en bent akkoord gegaan met de voorwaarden. Simpel is niet verantwoordelijk voor de telefoon die jij kiest dat is jouw keuze idd. En Simpel levert een dienst, een werkende dienst zoals ik lees. En het is jouw taak, verantwoordelijkheid om de juiste telefoon te kiezen. Dus daar ligt geen probleem. Voorlopig ondersteunt Simpel geen Esim. Verandert dat dan wordt dat via de officiële kanalen bekend gemaakt. 

Een oplossing voor jou kan zijn naar een andere provider overstappen met numerbehoud. De nieuwe provider met Esim zegt dan het abonnement op bij Simpel en je krijgt dan nog een factuur met het resterende bedrag om je huidige abonnement af te kopen zodat Simpel je nummer kan vrijgeven voor overstappen. Jij kunt dan jouw vertrouwde nummer blijven gebruiken. 

Succes. Ik hoop je hiermee te hebben geholpen. 

Fijne zondag nog. 

• Auteur
  • Lezer
  • 2 reacties
  • 9 maart 2025

Dank je snowboard,

Tuurlijk is het mijn keuze om over te willen stappen op een ander toestel. En ja ik ben inderdaad het contract aangegaan. Nu overstappen zou een dure optie zijn dus het aangekochte toestel gaat retour. Dit zijn inderdaad de consequenties van het aangaan van het contract.

De consequenties voor Simpel zijn dat de overige vier contracten niet verlengd zullen worden om niet nogmaals in deze situatie te belanden. Geen eSIM maakt dat Simpel minder interessant wordt, mede ook door scherpe tarieven bij de concurrentie…….

• Superster
  • 1215 reacties
  • 9 maart 2025

Een ander voordeel van niet verlengen is ook dat als je bij de provider blijft je/de abonnementen worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar. Let ook altijd op de inflatiecorrectie. Wat de toekomst gaat brengen, Esim en Simpel dat is een kwestie van goed in de gaten houden van de ontwikkelingen. Zeg nooit geen nooit. 😉

En ieder maakt een eigen keuze. Mijn voorkeur heeft de fysieke simkaart, dual sim telefoon. 

Reageer