eSIM gebruiken op iOS (iPhone)
Heb je een Sim Only abonnement van Simpel en wil je je simkaart vervangen door een eSIM? Dat regelen we makkelijk samen.
Goed om te weten: zorg dat je iPhone verbonden is met wifi.
Stap 1: Bestel je eSIM
Je bestelt de eSIM in Mijn Simpel. Ga naar Sim & Instellingen > Sim vervangen > eSIM aanvragen en volg de stappen. Daarna krijg je instructies om de eSIM te activeren.
Stap 2: Activeer je eSIM
Werkt je huidige sim nog?
Laat je sim dan in je telefoon zitten en volg deze stappen:
1. Log in op Mijn Simpel.
2. Ga in het menu naar Sim & instellingen → Activeren sim → eSIM activeren.
3. Volg de stappen op je scherm.
4. Klaar? Ga door naar stap 3.
Werkt je huidige sim niet meer?
Is je sim geblokkeerd (bijvoorbeeld door verlies of diefstal) of werkt ‘ie niet meer? Dan kun je je eSIM via iDEAL activeren. Doe je zo:
1. Log in op Mijn Simpel.
2. Ga in het menu naar Sim & instellingen → Activeren sim → Activeer via iDEAL.
3. Volg de stappen op je scherm.
4. Alles gelukt? Ga door naar stap 3.
Stap 3: Download je eSIM
Je eSIM is geactiveerd. Tijd om hem op je toestel te zetten, zodat je ‘m kunt gebruiken. Open de e-mail die je van ons hebt gekregen. Klik op de link in de mail en volg de stappen. Of scan de QR-code in de mail vanaf een ander apparaat.
Ga je de QR-code scannen? Volg dan deze stappen:
1. Ga naar ‘Instellingen’ --> ‘Mobiel netwerk’.
2. Tik op ‘Voeg mobiel abonnement toe’.
3. Scan de QR-code: richt je camera op de QR-code die in de mail staat.
4. Volg de instructies op het scherm.
5. Tik op ‘Voeg mobiel abonnement toe’ of ‘Ga door’ als dat wordt gevraagd.
6. Zet je iPhone uit en weer aan. Zo weet je zeker dat alles goed werkt.
Lukt het scannen met de QR-code niet? Je kunt je eSIM ook handmatig instellen:
1. Open de instellingen en ga naar ‘Mobiel netwerk’ of ‘Mobiele data’.
2. Kies Voeg mobiel abonnement toe → Voer info handmatig in.
3. Vul de gegevens in die in de e-mail staan:
o SM-DP+ adres
o Activeringscode
4. Tik op ‘Ga door’ en daarna op ‘Gereed’.
5. Je eSIM wordt gedownload en geïnstalleerd.
6. Zet je telefoon uit en weer aan. Dan weet je zeker dat alles goed werkt.
Veelgestelde vragen
Wat als ik nog geen verbinding heb met het netwerk nadat ik alle stappen heb doorlopen?
Werkt je eSIM niet na het downloaden en activeren? Veeg dan vanaf de rechterbovenhoek van je iPhone naar beneden en kijk of je Simpel ziet staan. Zo niet, zet je telefoon op vliegtuigmodus en daarna weer uit.
Hoe weet ik of mijn eSIM actief is?
Dat check je op twee manieren:
1. Je ziet minstens één streepje bereik op je telefoon.
2. Ga naar Instellingen → Verbindingen → Simkaartbeheer. Check of je nieuwe eSIM is geactiveerd en is gekozen voor de gewenste diensten, zoals oproepen, berichten en/of mobiele gegevens.
Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?
We bieden geen multisim aan. Dat betekent: je kunt bij ons geen 2 simkaarten gebruiken met hetzelfde nummer. Sommige smartwatches werken alleen met multisim. Check de website van de fabrikant om te zien of jouw smartwatch werkt met eSIM.
Wat als ik wel kan bellen maar niet kan internetten met mijn eSIM?
Controleer of je mobiele data is ingeschakeld. Ga naar Instellingen → Mobiel netwerk → Kies je eSIM die onder ‘SIMs’ staat à tik op Mobiel data netwerk.