Goedemiddag @Klaas Dusselaar en begrijpelijk dat je in die situatie niet op een blokkade zat te wachten.
Om te voorkomen dat een klant plotseling voor zeer hoge kosten komt te staan, werken we met een aantal blokkades ter bescherming. De meeste gebruikte blokkades zijn het Plafond en het Gebruikerslimiet.
Het Plafond wordt vaak even hoog als de abonnementskosten ingesteld of iets hoger, om te voorkomen dat er buitenbundelkosten gemaakt kunnen worden.
Bij vrijwel elke klant staat het Gebruikerslimiet op niveau 1 (€50,00). Als je geen Plafond aan hebt staan en je maakt minimaal €40,00 buitenbundelkosten, dan krijg je een uitnodiging om een aanbetaling te doen van €40,00. Met de aanbetaling, verhoog je het Gebruikerslimiet van niveau 1 naar niveau 2 (€100,00). Ook wordt de betreffende dienst waarmee je buitenbundelkosten maakt, geblokkeerd als je het limiet van €50,00 hebt bereikt.
Dit betekent, dat je nooit ineens meer dan €50,00 buitenbundelkosten kan maken, als er geen Plafond aanstaat. Heb je het Plafond hoger ingesteld dan €50,00 en je zit op niveau 1, dan kan het kloppen dat de betreffende dienst wordt geblokkeerd. Dit is juist om je als klant te beschermen tegen onvoorziene hoge kosten. Wil je als klant verder gebruik maken van de dienst en verder kosten maken, dan kan je gebruik maken van de aanbetaling. Dan geef je namelijk toestemming voor een hoger niveau en dan kan je meer kosten maken.
Ik begrijp dat in de genoemde situatie, de blokkade niet wenselijk is, maar er zal dus altijd een bescherming aanstaan. Aan de hand van de aanbetaling, geef je ons toestemming om de bescherming ‘weg’ te halen of aan te passen en dit doen we niet zomaar zonder akkoord van de klant.
Nog een spoedig herstel gewenst voor je vrouw en zelf een fijne middag verder gewenst!
Groet, Chantal
Simpel