Beantwoord

E-SIM EN SIMPEL

  • 6 September 2022
  • 4 reacties
  • 2681 Bekeken

Als je een nieuw toestel koopt, waar een E-sim inzit, kan je dan nog steeds je eigen sim/telefoonnummer blijven gebruiken?

icon

Beste antwoord door Snowboard 8 September 2022, 09:30

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hi @Belwelsnel 

Jazeker. Een telefoon met Esim daar kan ook een normale simkaart in. Dus jouw simpel simkaart ook. Maar voor de zekerheid wel even checken. Niet elke telefoon met Esim werkt dan nog met 2 simkaarten. 

https://www.androidplanet.nl/tips/e-sim-uitleg/

Het is de mogelijkheid tot feitelijk 2 Simkaarten dus 

Kan ik op een iPhone 13 mini een fysieke sim-kaart van Simpel combineren met een esim van Vodafone?

Dat moet kunnen. Ik heb een iPhone 13 mini voorzien van 1x simkaart Simpel en 1x e-sim Simyo. Werkt prima. Bij elk contact kan ik aangeven via welk nummer ik het contact wil bellen. 1x instellen en daarna gaat het vanzelf. 
Alleen jammer dat Simpel geen e-sim aanbiedt. Anders had ik beide nummers bij Simpel gehouden. Maar Simpel loopt een beetje achter op de ontwikkelingen in de markt. Maar wie weet, ooit ………

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Lars Meesters

Goed dat je het even vragen. 

Dit zou inderdaad moeten kunnen. Je kan altijd ook de handleiding van het desbetreffende toestel doornemen om te controleren wat er allemaal mogelijk is. 
Uiteraard kan je ook bij de klantenservice van Apple terecht om dit dubbel te checken 😁. 

@Bas belt Wij bieden inderdaad geen e-simkaarten aan. Of dit in de toekomst gaat komen durf ik je niet toe te zeggen. 
Onze bundels zijn goedkoop omdat wij niet veel extra services aanbieden naast de gewoonlijke simkaart. Mocht de e-sim toch bij Simpel worden geïntroduceerd? Dan kan het wellicht voorkomen dat de tarieven van onze bundels ook om hoog gaan zodat wij deze service kunnen bieden. 

Groet, Noor
Simpel

Reageer