Skip to main content
Beantwoord

eSim activatie storing

• July 29, 2025
  • 38 reacties
  • 1805 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

• Lezer
  • August 6, 2025

Nou, wat een drama. Vandaag eerste keer esim activeren, werkt niet. Dus ik een nieuwe aangevraagd, werkt ook niet. Vervolgens zoeken en hier uitgekomen. Mail gestuurd naar ​@Sevn, maar daar moest ik eerst een forum account voor aanmaken. Die activatiemail is echter zo slecht dat iedere spam detectie die gelijk wegflikkert… maar goed dat eindelijk opgelost 

Ik wilde natuurlijk weer kunnen bellen. Dus na 2 uur maar de klantenservice gebeld. Wat een ongein. Hadden geen idee van dit probleem en zouden wel een nieuwe esim sturen. Dat lost het probleem natuurlijk niet op, maar goed… toch geprobeerd. Maar dat was helemaal geen nieuwe esim, maar een resend van een eerdere esim. Die werkt natuurlijk niet meer. En de oude sim had ik natuurlijk eerst verwijderd...

Dus een 3de esim aangevraagd, nog steeds hetzelfde probleem. Verder gezocht en uiteindelijk het probleem gevonden: de APN settings!

De APN was ingesteld op “internet.mobiel”. Na het veranderen in “internet.access.nl” werkt alles weer als een zonnetje…

Wellicht is dit voor anderen ook de oplossing?

• Lezer
  • August 6, 2025

@sdd goede aanvulling! Ik heb de APN instellingen een aantal dagen geleden ook aangepast, maar toen werkte het niet voor mij. Ik durf de gok echter niet te wagen om het nu nog eens te proberen. Mocht het wederom niet werken, dan zit ik weer een paar dagen zonder bereik.

• Lezer
  • August 6, 2025

Misschien nog als aanvulling, maar dat kan ook toestel specifiek zijn (ik heb een Pixel 8): verzeker je ervan dat de APN settings ook geselecteerd zijn. Zelfs na het aanpassen was het selectie vakje erachter nog steeds “leeg". Ik moest er expliciet op tikken om hem te selecteren.

• Starter
  • August 6, 2025

Fijn dat de moderators van Simpel ​@Sevn ​@Marciano hier steeds snel op reageren. 

• Starter
  • August 6, 2025

Nou, wat een drama. Vandaag eerste keer esim activeren, werkt niet. Dus ik een nieuwe aangevraagd, werkt ook niet. Vervolgens zoeken en hier uitgekomen. Mail gestuurd naar ​@Sevn, maar daar moest ik eerst een forum account voor aanmaken. Die activatiemail is echter zo slecht dat iedere spam detectie die gelijk wegflikkert… maar goed dat eindelijk opgelost 

Ik wilde natuurlijk weer kunnen bellen. Dus na 2 uur maar de klantenservice gebeld. Wat een ongein. Hadden geen idee van dit probleem en zouden wel een nieuwe esim sturen. Dat lost het probleem natuurlijk niet op, maar goed… toch geprobeerd. Maar dat was helemaal geen nieuwe esim, maar een resend van een eerdere esim. Die werkt natuurlijk niet meer. En de oude sim had ik natuurlijk eerst verwijderd...

Dus een 3de esim aangevraagd, nog steeds hetzelfde probleem. Verder gezocht en uiteindelijk het probleem gevonden: de APN settings!

De APN was ingesteld op “internet.mobiel”. Na het veranderen in “internet.access.nl” werkt alles weer als een zonnetje…

Wellicht is dit voor anderen ook de oplossing?

Dit bleek voor mij op een Google Pixel 7 ook te werken! Dank!

• Lezer
  • August 7, 2025

@Sevn 

Is er al enige duidelijkheid wanneer dit op gelost gaat worden? of zou jij kunnen helpen. Heb net 2 uur met de helpdesk aan de lijn gehangen. Maar daar dat heeft ook geen oplossing gebracht.

Zelfde hier.. 2x 30 min in de wacht en daarna geen tijdslijn kunnen geven wanneer opgelost, schijnt al ruim een week een probleem te zijn. Ik had de eSim nooit aangevraagd als het gewoon op de website getoond was, wat volgens mij best haalbaar is in een week tijd...

Hoop dat een van de moderators wel een tijdsindicatie intern kan achterhalen, totaal niet bereikbaar nu wat me enorm frustreert op de 1e dag bij Simpel.

Update; mijn eSim is spontaan gaan werken na 2 dagen zonder iets aan te passen op mijn telefoon. Wellicht wat magie toegepast door 1 van de moderators n.a.v. privé bericht, maar goed het werkt nu.. Hopelijk gaat het voor jullie allemaal ook magisch werken na 2 dagen onbereikbaar te zijn.

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 7, 2025

Dag iedereen! ​@sdd, ​@ConradM, ​@nombre, ​@Frank Weerepas, ​@ruben1108, ​@Bram Labega, ​@ebi, ​@robbennis, ​@drpotters, ​@Brenda2025, ​@Michel2025, ​@j.j.dewolf, ​@Kisteman, ​@Huubhuubhuub, ​@username 

Goed nieuws: de storing met het activeren van eSIM’s is inmiddels opgelost. 🎉 De mogelijkheid om een eSIM aan te vragen en te activeren via Mijn Simpel is weer beschikbaar.

We hebben dit getest met meerdere accounts en de activatie verloopt nu weer zoals het hoort. Merk je dat het bij jou nog niet werkt? Probeer dan eerst de eSIM opnieuw aan te vragen via Mijn Simpel en volg de instructies in de e-mail die je ontvangt.

Blijf je problemen ervaren? Dan is het handig als je middels een privébericht laat weten:

1. Welk toestel je gebruikt

2. Wat er precies gebeurt vanaf het moment dat je de verificatie-sms en instructiemail hebt ontvangen

Vermeld dan even jouw 06-nummer, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer. Ik kijk uit naar je reactie met deze gegevens. Alvast bedankt! Op basis daarvan kijken we graag met je mee.

Laat het vooral weten als je vragen hebt of als iets niet lukt, we denken graag met je mee!

Groet,

Sevn

• Lezer
  • August 7, 2025

Bij mij is de verbinding sinds gisteren ook stapje voor stapje hersteld. In eerste instantie kon ik alleen bellen en sms ontvangen maar na ongeveer 24 uur werkt het internet, sms versturen en FaceTime/imessage ook weer.

• Starter
  • August 8, 2025

Goedemorgen,  de activatie van de eSIM verloopt bij mij iig nog steeds niet zoals het hoort. Het begon donderdag avond 24 aug. Ik heb op vrijdag wel 5x een nieuwe eSIM aangemaakt, zonder resultaat. Daarna een vaste eSIM besteld die ook niet activeert. Helpdesk kon mij in geen geval helpen. Vandaag las ik in de Community (07 aug) dat de activatie van eSIM weer werkt. (Bericht van Sevn) Mijn recent aangeschafte vaste SIM doet het nog steeds niet, dus waagde ik de gok maar wéér een eSIM aan te vragen (waarbij ik mijn vaste SIM natuurlijk meteen trash…). Aanvraag gelukt, maar activatie blijft weer eindeloos hangen en resulteert in het bericht dat de activatie mislukt is. Dit moet nu echt niet langer duren, want ik ondervindt schade wegens de onbereikbaarheid. Een optie is om mijn contract voortijdig te ontbinden en naar een andere provider te gaan. Graag uw reactie. Mvgr, P.Frank

• Starter
  • August 12, 2025

Mijn account is op een of andere manier geblokkeerd. SIM of eSIM, het maakt niet uit. Geen netwerkverbinding. 
De kosten van de talloze telefoontjes met de helpdesk via mijn vaste lijn staan al op ruim 18€ sinds 25 aug. Genoeg. 
Ik ga overstappen naar een andere provider. 

Michel2025
Forum|alt.badge.img+1
  • Ervaren helper
  • August 13, 2025

Ik ben weer terug bij Simpel, na een korte periode bij KPN.
KPN heeft op mijn woonadres en straat een slecht bereik van het 5G netwerk, waardoor ik een trage internetverbinding had en soms helemaal niets kon (apps die niet goed laden).
Daarnaast vind ik de prijs bij KPN aan de hoge kant, voor wat ik in feite krijg.

Mijn terug keer bij Simpel met nummerbehoud is vlekkeloos verlopen.
Maar ook het aanvragen en activeren van een eSIM (waar deze topic over gaat) is volledig probleemloos verlopen, en bel en internet dus nu via de geactiveerde eSIM van Simpel.
Ik kan hierbij dus ook bevestigen, dat de storing met het activeren van een eSIM, volledig is opgelost.

Voor mij dus een goede start, van de terugkeer naar Simpel.
Plus dat ik ga besparen op mijn abonnementskosten!

• Starter
  • August 14, 2025

Mooi dat het weer begint te werken. Ik vind het jammer dat de blokkade van mijn nummer niet opgelost kon worden. Gelukkig had men er bij Klantenservice begrip voor en werd mijn overstap naar een andere provider ondersteund. Door de storing(en) en de overstap was ik 3 weken uit de lucht. Vandaag gelukkig weer online. Helaas geen eSIM maar ik ben al blij dat het weer goed werkt. Voorlopig nog even met 2 telefoons onderweg :-(

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 20, 2025

Beste ​allen, 

Er zijn op dit moment geen algemene problemen meer met eSIM.

Als je eerder een privébericht hebt gestuurd en daar nog geen reactie op hebt ontvangen, geen zorgen, er wordt nog op berichten gereageerd. Het kan soms iets langer duren, dus even geduld als je al hebt gereageerd.

Mocht je nu alsnog tegen problemen aanlopen met eSIM, stuur me dan gerust een privébericht met de volgende gegevens:

• 06-nummer

• Achternaam

• Postcode + huisnummer

• Geboortedatum

Dan kijk ik het graag voor je na.

Groet,
Sevn