Beantwoord

eSIM + Simpel: wanneer biedt Simpel ook ondersteuning voor de esim?

  • 13 September 2019
  • 2 reacties
  • 14449 Bekeken

Hi Simpel,

Ik krijg de nieuwe iphone 11 met dual sim (eSIM dus) en ik heb nu een sim only van Simpel. Nu zou ik erg graag een tweede abonnement zakelijk willen hebben.

Ik zag op https://www.esim.nl/providers dat dit tot op heden alleen nog mogelijk is bij t-mobile in Nederland terwijl deze provider veel duurder is dan de abonnementen van simpel. Dus een simpel abonnement heeft mijn voorkeur.

Nu vraag ik mij af:
1) Komt de ondersteuning voor Simpel eSIM er 100% zeker wel? Of is dit nog niet duidelijk?
2) Zoja als jullie ondersteuning gaan bieden, wanneer is dat dan naar verwachting? In 2019 nog? Of zou dit ook nog langer kunnen duren.

Bedankt voor jullie antwoorden alvast. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
icon

Beste antwoord door Sanne 16 September 2019, 10:40

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7

[Update maart 2022]
Simpel biedt op dit moment geen e-sim of duo sim aan. We zijn de mogelijkheden wel aan het onderzoeken, maar we verwachten niet dat we de e-sim op korte termijn gaan aanbieden.

Hi, welkom op de community!

Leuk dat je een abonnement bij ons overweegt.

eSIM is een afkorting van ‘embedded SIM’, en is in het leven geroepen om als opvolger te dienen voor de wereldwijd gebruikte plastic simkaart. Een eSIM doet in feite hetzelfde, maar zit ingebouwd in je telefoon. Het is geen dual sim, dit is namelijk een toestel waar je twee verschillende simkaarten in kan gebruiken.

De iPhone 11 krijgt wel een dual sim optie, 1 nanosimkaart en 1 eSIM.

Simpel biedt op dit moment geen e-sim of duo sim aan. Ik verwacht ook nog niet dat we dit op korte termijn aan gaan bieden.

Wil je een tweede abonnement gebruiken, dan kan je wel overwegen om jouw Simpel abonnement als eerste simkaart in het nanoslot te gebruiken en als tweede simkaart wel een eSIM bij T-Mobile af te sluiten. Daar kan je direct kiezen voor een zakelijk abonnement.

Groet, Sanne

Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Dan ga ik dat doen denk ik inderdaad. Verder wel erg tevreden over de goedkope simpel bundel dus ik blijft sowieso wel klant met mijn fysieke simkaart.

Reageer