Skip to main content
Antwoord

Fout bij eSIM activeren in het buitenland

• June 26, 2025
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Ik probeerde onlangs mijn nieuwe eSIM te downloaden op mijn iPhone. Nou kreeg ik na het downloaden een melding “Unable to Activate eSIM”, terwijl er in de mail werd aangegeven deze al geactiveerd te zijn. Kan dit komen omdat ik in het buitenland ben? De sim is namelijk wel gedownload op mijn telefoon want ik krijg de optie on de sim te verwijderen. Ook geeft mijn telefoon “No Service” aan in plaats van “No SIM”. 

Moet ik verbonden zijn met een Nederlands netwerk om mijn sim te downloaden? Zo niet, wat moet ik nu doen?

Beste antwoord door Raveena

Bedankt voor je bericht.

Het activeren van een eSIM is helaas alleen mogelijk wanneer je je in Nederland bevindt. Vanuit het buitenland werkt de activatie niet correct, ook niet via een WiFi-verbinding. Dit kan foutmeldingen veroorzaken of ervoor zorgen dat de activatie niet voltooid wordt.

Zodra je weer in Nederland bent, kun je de eSIM activeren met behulp van de QR-code die je van ons hebt ontvangen. Mocht dit dan nog niet lukken, laat het ons gerust weten, we helpen je graag verder.

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Ik wens je een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,

Raveena

Team Simpel

2 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Bedankt voor je bericht.

Het activeren van een eSIM is helaas alleen mogelijk wanneer je je in Nederland bevindt. Vanuit het buitenland werkt de activatie niet correct, ook niet via een WiFi-verbinding. Dit kan foutmeldingen veroorzaken of ervoor zorgen dat de activatie niet voltooid wordt.

Zodra je weer in Nederland bent, kun je de eSIM activeren met behulp van de QR-code die je van ons hebt ontvangen. Mocht dit dan nog niet lukken, laat het ons gerust weten, we helpen je graag verder.

Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip.

Ik wens je een fijne dag toe!

Met vriendelijke groet,

Raveena

Team Simpel

Ik ben ook tot deze conclusie gekomen nadat ik een 2e keer met de klantenservice heb gebeld.

De 1e keer vertelde de medewerker dat het wel kon.

De 2e keer bleek het tegengestelde dus.

Laten ze het aub ook vermelden bij de SIM en Instellingen Menu van mijnSimpel.

Met vriendelijke groet,
Sebastian