Beantwoord

Gegevens overzetten naar nieuwe simkaart

  • 5 March 2020
  • 4 reacties
  • 12508 Bekeken

Mijn vrouw heeft een abonnement bij KPN en heeft deze overgezet naar Simpel. Dat gaat net ingang van morgen (6 maart). De nieuwe simkaart kan ik morgen in het toestel doen.
De vraag is alleen hoe ik alle gegevens van de oude simkaart op de nieuwe krijg. Ik denk dan aan contacten etc. Er zit uiteraard ook een micro SD kaartje in, die blijft gewoon zitten. Ik denk dat daar de foto's enzo opstaan. En hoe zit het met whatsapp?

icon

Beste antwoord door robertvanweersch 6 March 2020, 07:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Moderne smartphones slaan eigenlijk geen contactgegevens meer in de SIM op, maar alles op de telefoon, die dan weer synchroniseert met de cloud (iCloud, Google etc.). Dat geldt ook vaak voor je foto’s.

ik heb een oldtimer nokia gsm met kpn tel. abb. - geen internetabb., en wil gegevens van de oude  telfort simkaart overzetten naar de nieuwe simpel simkaart. is dat mogelijk ?

Hi @n vd o,

Ten eerste van harte welkom op onze Community! 

Goede vraag. Afhankelijk van je Nokia toestel staat er bij het menu onder het kopje contacten ‘kopiëren van telefoon naar simkaart’.  
Als je hier op klikt ga je naar namen -» kopiëren -» van sim naar telefoon -»  vervolgens doe je de andere simkaart erin en dan klik je ‘van telefoon naar SIM’ aan. Als het goed is, (afhankelijk van het type Nokia) worden jouw contacten dan in ieder geval overgezet. 

Mocht je hulp nodig hebben bij het overzetten zou je onze toestelhulp pagina kunnen raadplegen.

Groet,

Lisa

Reputatie 6

Hallo @n vd o 

Houdt u er wel rekening mee dat op 1 juni 2021 uw telefoon niet meer wordt ondersteund door het netwerk? 

Reageer