Antwoord
Ik heb geen gps signaal op mijn telefoon
Hallo is heb sinds 2 mnd geen gps signaal meer. Nu dacht ik dat het aan mijn telefoon lag maar dat blijkt niet zo te zijn. Wanneer ik namelijk simkaart van een andere provider in mijn toestel doe heb ik wel een signaal. Is dit een bekend probleem bij jullie?
Beste antwoord door Joachiem
Hi en wees welkom op de community!
Vervelend dat je geen GPS signaal op je telefoon hebt. GPS maakt gebruik van satellietsignalen en niet van een telefoonsignaal. Wel kan je via internet de positie van de GPS satellieten updaten zodat je sneller een 'fix' hebt. Je GPS is iets dat dus los staat van je simkaart. Wellicht is er iets anders aan de hand waardoor je geen GPS ervaart?
Ik hoop dat het snel opgelost is.
Groetjes Joachiem
Vervelend dat je geen GPS signaal op je telefoon hebt. GPS maakt gebruik van satellietsignalen en niet van een telefoonsignaal. Wel kan je via internet de positie van de GPS satellieten updaten zodat je sneller een 'fix' hebt. Je GPS is iets dat dus los staat van je simkaart. Wellicht is er iets anders aan de hand waardoor je geen GPS ervaart?
Ik hoop dat het snel opgelost is.
Groetjes Joachiem
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
).
Op de iPhone weet ik dat de locatievoorzieningen aan dient te staan (voor de specifieke app) om gps te kunnen gebruiken, dus ook zonder mobiele data. Dit vind je bij de iPhone via: Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen.