Beantwoord

ik wordt iedere dag lastig gevallen door een onbekend nummer

  • 5 February 2020
  • 5 reacties
  • 1687 Bekeken

Ik wordt dagelijks lastig gevallen door een onbekend nummer, wat kan hier aan gedaan worden? Ik wil eigenlijk geen ander nummer aanvragen. Als ik opneem wordt de verbinding verbroken. Ik neem nu niet meer op. Ik heb de datums en tijdstippen genoteerd. 

icon

Beste antwoord door Snowboard 5 February 2020, 22:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Wangiri-fraude, waarschijnlijk. Daar kun je weinig aan doen, behalve negeren. Ik heb al bij meerdere providers gevraagd om een optie waarmee je gewoon bepaalde landen kunt blokkeren (want ik verwacht echt geen telefoontjes uit Afghanistan of Tjaad), maar tot op heden wil geen enkele provider daar aan beginnen.

Ik denk dat het iemand is die mij kent, werd net nl weer gebeld en hoorde nederlands praten op de achtergrond. Dus hoop dat hier iets mee gedaan kan worden. 

Reputatie 4
Badge +4

Ah, ok. Ik nam aan dat het een buitenlands nummer was (vooral wegens dat direct ophangen).

Met “onbekend” bedoel je dat je het nummer niet kunt zien? Anders kun je gewoon dat nummer aan je blacklist toevoegen. Zowel iOS als Android hebben daar opties voor.

Er staat dan in het scherm prive nummer, maar ben al met verschillende dingen bezig dankzij telefonist van Simpel. 

Reputatie 6

Heb je deze FAQ al gelezen en/of heeft de medewerker (telefonist) van Simpel daarover vertelt?  Dat laatste verwacht ik trouwens wel.

Reageer