Beantwoord

Inmiddels is het maart 2023. eSim, wel tariefsverhoging, geen service?

  • 21 March 2023
  • 6 reacties
  • 4822 Bekeken

Ik ben het overzicht even kwijt. Is het nog steeds niet mogelijk om eSim aan te vragen bij Simpel? En klopt het dat ik er in de Faq en andere officiele communicatie niets over terug kan vinden? Is het wellicht mogelijk om icm de tariefsverhoging en het niet bieden van hedendaagse functionaliteit het contract zonder extra kosten te beeindigen? Het komt me eerlijk gezegd behoorlijk mijn neus uit en dan druk ik me zachtjes en netjes uit tov wat er in mijn hoofd rondgaat.

icon

Beste antwoord door Noor 27 March 2023, 16:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo Bennie,

Simpel bied nog steeds geen ESim aan....als je met tariefverhoging de inflatiecorrectie bedoelt dan kun je dat terugvinden in de algemene voorwaarden.Zolang Simpel je levert  waar je het bij her aangaan van je contract mee eens was, , vrees ik dat  kosteloos opzeggen er niet in zit....

Hallo Bennie,

Simpel bied nog steeds geen ESim aan....als je met tariefverhoging de inflatiecorrectie bedoelt dan kun je dat terugvinden in de algemene voorwaarden.Zolang Simpel je levert  waar je het bij her aangaan van je contract mee eens was, , vrees ik dat  kosteloos opzeggen er niet in zit....

Het is een verhoging. Dat Simpel het een inflatieverhoging noemt wilt niet zeggen dat het dat is. Dat zou wel zo zijn wanneer de prijsstijging ook in nieuwe abonnementen zou zijn doorgevoerd, maar die zijn dezelfde prijs gebleven, met meer data. Ik weet niet of er een klant is die moeite heeft genomen om er iets mee te doen, maar behoudens of je zo met klanten om wilt gaan denk ik dat er juridisch ook nog wel het een en ander van te vinden valt.

Blijft het zwarte gat van eSim. Het een zonder het ander is wat makkelijker slikken, maar dit stapelt op en na het verlopen van mijn contract zal ik dan ook niet meer bij Simpel of T-Mobile terug te vinden zijn.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Bennie Vaasen

Goed dat je het even navraagt. Wij bieden bij Simpel inderdaad geen e-simkaarten aan. Je kan eventueel een e-sim aanvragen bij T-Mobile. 


Daarnaast zijn wij gerechtigd om ieder jaar in januari onze tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. In de factuurmail van december 2022 hebben wij onze klanten laten weten wat de inflatiecorrectie voor het jaar erop wordt. En dat de prijsstijging in gaat in januari.  Dit staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. Meer informatie over de inflatie correctie vind je terug op onze website. Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten en of verlengd, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Zij worden dus niet uitgesloten met deze voorwaarden. Dit soort correcties kunnen namelijk enkel achteraf in rekening worden gebracht en niet vooraf. In tegenstelling met de nieuwe klanten hebben bestaande klanten eigenlijk veel langer gebruik kunnen maken van onze actie tarieven. Daarnaast zal je tegenwoordig bij elke provider te maken gaan krijgen van inflatie correcties, het is dus niet iets wat alleen Simpel toepast vrees ik. 

Groetjes, Noor 
Simpel

 

Hallo Bennie,

Simpel bied nog steeds geen ESim aan....als je met tariefverhoging de inflatiecorrectie bedoelt dan kun je dat terugvinden in de algemene voorwaarden.Zolang Simpel je levert  waar je het bij her aangaan van je contract mee eens was, , vrees ik dat  kosteloos opzeggen er niet in zit....

Geen esim is met de iphone 15 lastig… ook een reden dat ik het stop zet na huidige abonnement periode.

 

overigens zijn de prijzen veel harder gestegen dan de inflatie waar simpel het over heeft… 4 jaar geleden vertrok ik naar het buitenland en veranderde mijn abo naar 25 bel min etc voor 2.50 euro per maand…(voor nummer behoud) ideaal voor als ik even in NL moest zijn…(ben er maar 1 keer geweest) nu 4 jaar later is de prijs 5.07 euro per maand… stijging van meer dan 100% in 4 jaar..  Maar goed het is geen groot bedrag maar een inflatie correctie mag maar is geen gemeengoed (blijkbaar wel in NL tegenwoordig)

Hallo Bennie,

Simpel bied nog steeds geen ESim aan....als je met tariefverhoging de inflatiecorrectie bedoelt dan kun je dat terugvinden in de algemene voorwaarden.Zolang Simpel je levert  waar je het bij her aangaan van je contract mee eens was, , vrees ik dat  kosteloos opzeggen er niet in zit....

Het mag maar hoeft niet. Het zou simpel ook wel eens sieren om het niet te verhogen.. blijkbaar blijven centen belangrijker dan klanten, he die is grappig… zonder klanten geen centen… blijken ze even te vergeten

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Interad,

Je zal het om je heen denk ik wel gemerkt hebben dat alles een keer is verhoogd, bijvoorbeeld je huur, je boodschappen noem maar op. Providers dienen helaas ook een beetje mee te gaan met de gevolgen van de economie in het land, dat is natuurlijk geen geheim. Zo hebben wij jarenlang sinds de start van Simpel tot aan 2022 (sinds overname van Odido) geen enkele keer een inflatie correctie berekend voor onze klanten. Tot heden is het dus maar twee keer toegepast voor sommige bestaande klanten. Wil je dus weer tijdelijk gebruik maken van het actietarief van de bundel? Dan kan dat, maar enkel wanneer je het abonnement bij ons verlengd. Providers kunnen inderdaad ervoor kiezen om het niet toe te passen, alleen hanteren inmiddels bijna elke provider een inflatie correctie. Het ontkomen hiervan is dan vrij wel een lastige taak. 

Ik wens je desondanks een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer