Beantwoord

iPhone 14 eSIM Only

  • 9 September 2022
  • 6 reacties
  • 1083 Bekeken

Hallo “Simpel”,

gaan jullie het nou werkelijk menen dat jullie nog steeds geen eSIM ondersteunen terwijl de nieuwe iPhones het verplichten??? Apple is toch geen kleine partij zou ik zo zeggen. En aangezien de ongelooflijk vele verzoeken hier zouden jullie er toch ook niet onderuit kunnen.

Kan ik mijn contract vroegtijdig beëindigen omdat jullie simpelweg zo ver achter lopen, dat jullie je niet aan de minimale verwachtingen van nu voldoen?

Ik kan dus nu gewoon niet over op het meest populaire toestel op deze planeet, omdat jullie niet mee gaan met de tijd en niet investeren in jullie klanten.
 

icon

Beste antwoord door Ilan 19 September 2022, 07:48

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @rjdev,

 

Begrijpelijk dat je naar deze optie vraagt als het tegenwoordig steeds vaker voorkomt!

 

Simpel biedt de optie voor het aanbieden van een eSIM niet aan. Dit staat voorlopig ook nog niet op de planning, vandaar dat ik je hier verder ook geen informatie over kan geven. Mocht je hierdoor vroegtijdig het contract willen opbreken, zijn er twee opties:

1. Je neemt het telefoonnummer mee en kiest voor een afkoopsom (early termination) voor het abonnement bij ons. Dit zijn de resterende maanden van het contract minus de BTW (21%). 
2. Je neemt het telefoonnummer mee naar een andere provider en koppelt een nieuw telefoonnummer aan ons abonnement. Zodoende heb je wel twee aparte abonnementen lopen (= contract voortzetting).  

Beide opties maak je in orde door bij de nieuwe provider te bestellen met nummerbehoud.  

 

Groet, Charlie

Simpel

Volgens mij houden jullie het vooral voor jullie zelf simpel en is de klant de dupe ervan. Internet in het buitenland was ook al zo'n ramp met instellingen uit de middeleeuwen.

Maar begrijp ik goed dat jullie Apple cancelen? En alle klanten die naar de nieuwe iPhone willen bij Simpel niet langer welkom zijn? 

Ik zou toch verwachten dat jullie een dienst aanbieden en dat de klant daar bepaalde minimale verwachtingen van mag hebben? Kunnen jullie dit juridisch gezien zomaar maken? Het lijkt mij dat Simpel hiermee toerekenbaar tekort schiet. En dat is onderdeel van de aansprakelijkheid die in jullie voorwaarden staat.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @rjdev,

 

Simpel geeft je van tevoren aan welke diensten wij bieden: een fysieke simkaart en het bellen, internet via 4G + sms-en. De keuze om te verlengen en/of een abonnement afsluiten met deze diensten is dan aan jou. Dat wij een bepaalde extra feature niet aanbieden, is erg vervelend. Dat snap ik zeker. Je hebt daarom de keuze om vroegtijdig over te stappen als je hier wel gebruik van wilt maken.

 

Groet, Charlie

Simpel

Wie heeft de reactie van @Charlie gemarkeerd als beste antwoord? Ik niet namelijk. Ben er ook absoluut niet tevreden mee!

Reputatie 6
Badge +9

Kan me voorstellen  dat je niet tevreden bent,  maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben, Simpel bied al helemaal  geen smartphone  aan verkoopt enkel abonnementen,  Andere providers  die wel combinatie abonnementen  aanbieden  kunnen je zeker beter van dienst zijn. Het antwoord  van Charlie  is correct en is daarom gemarkeerd als beantwoord,  het zij zo

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @rjdev 

Ik kan je frustratie heel goed begrijpen, je wilt bij Simpel blijven en de nieuwste iPhone gebruiken! 

Echter is het zo dat Nederlandse versie van de iPhone 14 allemaal simkaarten ondersteunen! De E-sim verplichting is uitsluitend voor de VS bedoeld.

(zie: https://www.onemorething.nl/2022/09/iphone-14-sim-kaart-nederland/)

Ik hoop dat dit je zorgen een beetje wegnemen en dat je je favoriete combi (Simpel en Apple) alsnog lang kunt gebruiken :)

 

Een fijne dag toegewenst,

Ilan

Reageer