Skip to main content

Ik heb een nieuwe IPhone XR gekocht. Mijn simkaart geeft aan dat deze ongeldig is. Nieuwe bestellen? En als is dat die blijven mijn nummers staan op de nieuwe simkaart?

Heb je de huidige simkaart al langer in gebruik?

Welk merk en type telefoon had je eerst?

Heb je de vorige telefoon nog?

 

Krijg je dan ook dezelfde melding met dezelfde simkaart in die telefoon? 

 Mijn simkaart geeft aan dat deze ongeldig is. Nieuwe bestellen? En als is dat die blijven mijn nummers staan op de nieuwe simkaart?

 

Contacten komen niet automatisch op een nieuwe simkaart, hooguit servicenummers staan daar op.

Beter is contacten opslaan (back-up) in de cloud. (Voorbeeld IOS) 


Eerst had ik een Samsung Galaxy S8! Ik heb hem al langer. Kom er net achter dat de simkaart in m’n oude mobiel ook niet meer werkt…. plotseling ineens.


Kun je met iemand een test doen? Jouw simkaart in een andere telefoon en de andere simkaart in jouw telefoon.


Hi @Jordy2499  fijn dat je er bent. Nummers inderdaad in de cloud opslaan zoals @Snowboard aangeeft. Mocht de simkaart check (crosscheck) niet succesvol blijken dan raad ik je aan een nieuwe te bestellen via je persoonlijke Mijn Simpel pagina via mijn.simpel.nl onder het kopje sim & instellingen. De kosten hiervoor bedragen €15 eenmalig.

Groetjes Joachiem


Reageer