Beantwoord

"netwerk bezet" melding na vervangen simkaart

  • 13 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Badge

Ik heb ruim een uur geleden mijn simkaart vervangen. Nu kan ik niet meer bellen of gebeld worden, ik krijg steeds de melding "netwerk bezet"..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door Phil 14 oktober 2020, 10:55

Hi @Nikki77,

Welkom op de Community. Ik heb je beide topics even samengevoegd om het overzichtelijk te houden.

Heb je de vervangende simkaart na ontvangst geactiveerd via het Mijn Simpel account? Dat is namelijk vereist voor je de nieuwe simkaart in gebruik kan nemen. Heb je dat reeds gedaan dan kan het na de activatie nog tot een uur duren voordat de simkaart volledig geactiveerd en gebruiksklaar is. Ook is het soms nodig om je toestel even te herstarten na de activatie, dan wordt de simkaart namelijk opnieuw bij het netwerk aangemeld.

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is! Overigens is het bij aanhoudende meldingen wellicht verstandig om telefonisch contact met ons op te nemen. Dat werkt wat sneller dan via de Community.

Groetjes,

Phil

Bekijk origineel

3 reacties

Badge

Na vervanging van de simkaart krijg ik de melding:"sim niet geregistreerd voor spraak"

Wat betekent Dit?!

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Nikki77,

Welkom op de Community. Ik heb je beide topics even samengevoegd om het overzichtelijk te houden.

Heb je de vervangende simkaart na ontvangst geactiveerd via het Mijn Simpel account? Dat is namelijk vereist voor je de nieuwe simkaart in gebruik kan nemen. Heb je dat reeds gedaan dan kan het na de activatie nog tot een uur duren voordat de simkaart volledig geactiveerd en gebruiksklaar is. Ook is het soms nodig om je toestel even te herstarten na de activatie, dan wordt de simkaart namelijk opnieuw bij het netwerk aangemeld.

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is! Overigens is het bij aanhoudende meldingen wellicht verstandig om telefonisch contact met ons op te nemen. Dat werkt wat sneller dan via de Community.

Groetjes,

Phil

Badge

Dat heb ik inderdaad allemaal gedaan. Ik zal op een andere manier contact opnemen met simpel.

Reageer