Beantwoord

Netwerkblokkering

  • 25 March 2022
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Goede middag,

Ik heb een nieuwe simkaart van Simpel ontvangen. Deze gaat in een oude telefoon zonder internet verbinding. Wanneer ik deze erin stop krijg ik na het invoeren van de pincode een netwerkblokkering.

Internet heb ik ook al uitgezet bij mijn gegevens dus zou alleen maar moeten kunnen bellen op dit moment. Heb hem al een paar keer opnieuw opgestart maar hij blijft deze melding geven.

Telefoon is simlockvrij want ik kon er ook andere simkaarten instoppen.

icon

Beste antwoord door Charlie 28 March 2022, 15:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @MA.Liebregts,

 

Wat vervelend dat er een netwerkblokkade opspeelt!

 

Mogelijk is dit gerelateerd aan het toestel. Ik wil je daarom ook vragen het simkaartje in een ander toestel te testen en de uitkomst hiervan door te geven via de klantenservice. Op deze wijze kunnen wij je verder helpen naar een oplossing!

 

Groet, Charlie

Simpel

Hoi Charlie,

In een ander toestel werkt hij wel.

Het is een heel oud toestel dus had niet verwacht dat dit zou gaan spelen.

Groet,

Mark

Reputatie 6

Hi @MA.Liebregts  

Om welk merk en type telefoon gaat het precies? Welke simkaarten/provider heb je getest?

Reputatie 3
Badge +8

Hi @MA.Liebregts,

 

Wanneer de simkaart wel in het andere toestel werkt, geeft dit aan dat de simkaart naar behoren werkt.

 

Oudere toestellen maken vaak alleen gebruik van het 2G netwerk, wat wij vanaf 1 juni 2021 niet meer ondersteunen. Ik verwacht dat dit dan ook het probleem is. 

 

Groet, Charlie

Simpel

 

Reageer