Beantwoord

Nieuwe Simkaart aanvragen

  • 25 April 2019
  • 4 reacties
  • 23337 Bekeken

Ik wil graag een nieuwe simkaart aanvragen omdat mijn oude simkaart kapot is, kan dat?
icon

Beste antwoord door Ilan 25 April 2019, 16:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo,
Welkom op onze community!
Wat vervelend dat je een defecte simkaart hebt.

Om een nieuwe simkaart te bestellen ga je naar je persoonlijke Mijn Simpel pagina en kies je onder het kopje "Sim & Instellingen" voor "Simkaart vervangen". De nieuwe simkaart kost €15,00.

Groet,
Ilan

Om een nieuwe simkaart te bestellen ga je naar je persoonlijke Mijn Simpel pagina en kies je onder het kopje "Sim & Instellingen" voor "Simkaart vervangen". De nieuwe simkaart kost €15,00.

Groet,
Ilan

Mijn vrouw heeft al jaren dezelfde simkaart, die is ook niet beschadigd of wat dan ook. Toch gaf de simkaart storing. Je kunt dan ook stellen dat het product niet deugdelijk is. 

Zij heeft nu een nieuwe simkaart en inderdaad € 15,- op haar rekening erbij. Ronduit schandalig voor iemand die al jaren klant is. 

3 mensen in ons gezin zijn klant bij simpel, maar bij aflopen van het contract is dat 3x weg klant. 

 

Reputatie 4
Badge +8

Hi @mhschaap,

Balen dat de simkaart een storing geeft!

In hoeverre is vastgesteld dat de oorzaak daadwerkelijk bij de simkaart ligt? Soms helpt het om de simkaart simpelweg even schoon te maken en kan je de simkaart bijvoorbeeld in een ander toestel testen om te kijken wat de simkaart daarin doet. Een simkaart gaat doorgaans namelijk redelijk lang mee en raakt defect of beschadigd bij veelvuldig verwijderen en plaatsen.

Ik begrijp dat de bijkomende kosten niet fijn zijn, echter is het proces van een vervangende simkaart ook voor ons niet kosteloos. Denk bij de kostenposten bijvoorbeeld aan het aanmaken van de simkaart zelf, het personaliseren van de simkaart en de verzending. Uiteraard brengen wij geen kosten in rekening zonder dat de besteller daarmee akkoord gaat, daarom dien je bij het bestellen van een vervangende simkaart altijd akkoord te gaan met de kosten en voorwaarden. Indien je dat doet komen de kosten vervolgens op de eerstvolgende factuur.

Groetjes,

Phil

Beste Phil,

Mijn vrouw en ik hebben van toestel gewisseld, vóór het overzetten van de SIM hebben we van toestel gewisseld, met eveneens storing op mijn toestel (iPhone 11 Pro).

Je hebt op alle punten gelijk, ook over de transparantie van de kosten. Ik hoop dezelfde transparantie te geven waarom ik het waardeloos vind en waarom we besloten hebben om weg te gaan bij Simpel als gezin. 

Groetjes,

Menno 

Reageer