Beantwoord

nieuwe telefoon

  • 12 July 2023
  • 3 reacties
  • 172 Bekeken

Beste leden,

Ik heb een nieuw toestel gekocht (Chinees) en als ik mijn sim in plaats, ziet het toestel dat en vraagt naar de pincode. Bij de instellingen kun je het een en ander zien van de sim. Ik zie wel dat het toestel niet de juiste Simpel provider ziet en met zoeken lukt dat ook niet. En het beginscherm geeft ook aan dat er niets is gevonden en dus kan ik ook niet bellen. Ik denk niet dat het aan het toestel liogt, want met een andere sim doet hij het wel. Gaat het om specifieke simpel instellingen die ik moet instellen?

Hoe kan ik dit oplossen?

Is wel een Android 12 toestel

Vriendelijke groetjes,

 

Rahit

icon

Beste antwoord door Snowboard 13 July 2023, 07:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Beste leden,

Gaat het om specifieke simpel instellingen die ik moet instellen?

Hoe kan ik dit oplossen?

Is wel een Android 12 toestel

Vriendelijke groetjes,

 

Rahit

Ik kan er geen chocola van maken.

Te weinig informatie over de telefoon. Is hij wel geschikt voor het netwerk dat Simpel gebruikt? Daar zit volgens mij het probleem. Dus de specificaties controleren op welke banden hij werkt.

Informatiebron.

In Nederland wordt voor 4G gebruik gemaakt van 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz.

Welk netwerk werkt wel? Kun je dan bellen, sms en internetten?

Beste Snowboard,

 

In de eerste plaats bedankt voor je reactie.

Het toestel is een dual sim die geschikt is voor t/m 5G

De simkaart wordt herkend en vraagt naar de code. Vervolgens krijg ik de melding dat ik eigenlijk niets kan doen, omdat er geen netwerk is.

De rest werkt prima, dus met mijn wifi.

Een andere, oude, simkaart van Lebara werkt wel heel goed met de melding van 4G

Ik weet niets van sim configuratie, maar denk toch dat het iets te maken heeft met mijn simpel sim, misschien te oud? 

Gr.,

 

Rahit

 

Reputatie 6

Hi @Rahit 

Dat laatste zou heel goed kunnen. Maar dan zou ik dat ook verwachten van Lebara.

En graag gedaan!

Reageer