Procedure gestolen telefoon

  • 21 July 2023
  • 3 reacties
  • 184 Bekeken

Mijn telefoon is vrijdagavond juli gestolen.
Pas toen ik thuis kwam kon ik aangifte doen en simkaart blokkeren. Kost 15 euro.
In dit geval is snelheid belangrijker dan wachten op openingstijden klantenservice. Ik miste op mijn Simpel dat ik expliciet kon aangeven dat mijn telefoon is gestolen.

Ik heb net een medewerker aan de lijn gehad. Hij gaf aan als je langer dan 5 jaar klant bent kunnen ze gratis een nieuwe simkaart sturen. Ik ben lid geworden september 2017. Maar omdat ik alles snel online heb geregeld, kunnen ze het niet terug draaien.

Een gestolen telefoon is een ingrijpende gebeurtenis waar veel op je af komt. Je identiteit wordt gestolen. Tegenwoordig is het meer dan een bellijst alleen. Het is gekoppeld met Digid en bankzaken.


Ik ben benieuwd of jullie bereid zijn om een trouwe klant te kunnen compenseren?

Ik zou willen dat de IMEI (hardware telefoon) op de zwarte lijst van de provider terecht komt. Aankoopbewijs etcetera is aanwezig.

In de procedure op Simpel is alleen beschreven over blokkade simkaart,  maar mijn ervaring is nu dat het veel meer is.

JasperDL 9 maanden geleden

Beste @SB87,

Wat ontzettend vervelend dat jou dit overkomen is. 

Het blokkeren van een simkaart is uiteraard kosteloos, maar als je een nieuwe simkaart bestelt dan kost dat inderdaad €15,00. Bij het bestellen van de simkaart ben je akkoord gegaan met de kosten en de voorwaarden, dus daar kunnen we niets meer in betekenen.

Meer dat het blokkeren van jouw simkaart kunnen wij niet doen, omdat de rest van de vervelende zaken die je noemt, niet bij het abonnement horen. Dit zijn zaken die toestel gerelateerd zijn en daarmee ook via andere accounts werken dan waar wij controle over hebben. Wij hebben geen zwarte lijsten voor IMEI nummers, dus ook op die manier kan ik je niet helpen.

Ik raad je aan om te controleren of er nog gebruik geweest is (via Mijn Simpel) om zo te bepalen of het nodig is om actie te ondernemen op de accounts die aan jouw toestel gelinkt zijn. 

Succes met deze vervelende situatie, ik wens je toch een mooie dag toe!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Beste @SB87,

Wat ontzettend vervelend dat jou dit overkomen is. 

Het blokkeren van een simkaart is uiteraard kosteloos, maar als je een nieuwe simkaart bestelt dan kost dat inderdaad €15,00. Bij het bestellen van de simkaart ben je akkoord gegaan met de kosten en de voorwaarden, dus daar kunnen we niets meer in betekenen.

Meer dat het blokkeren van jouw simkaart kunnen wij niet doen, omdat de rest van de vervelende zaken die je noemt, niet bij het abonnement horen. Dit zijn zaken die toestel gerelateerd zijn en daarmee ook via andere accounts werken dan waar wij controle over hebben. Wij hebben geen zwarte lijsten voor IMEI nummers, dus ook op die manier kan ik je niet helpen.

Ik raad je aan om te controleren of er nog gebruik geweest is (via Mijn Simpel) om zo te bepalen of het nodig is om actie te ondernemen op de accounts die aan jouw toestel gelinkt zijn. 

Succes met deze vervelende situatie, ik wens je toch een mooie dag toe!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

 

Het klopt dat blokkeren gratis is en een nieuwe aanvragen kost 15 euro.

Mijn punt is als ik de klantenservice Sadiq had gebeld, kon dus niet vanwege buiten openingsuren, dan hadden ze in mijn situatie, omdat ik meer dan 5 jaar klant ben, kosteloos een nieuwe simkaart besteld. Deze service kon ik niet vinden in de voorwaarden. 

Bedrag terugvorderen kan volgens de klantenservice niet, maar een compensatie voor  toekomstige rekeningen kan misschien wel.

Reputatie 2
Badge +7

Hi @SB87

Bedankt voor je reactie. 

Dit vind je inderdaad niet terug in onze algemene voorwaarden omdat dit geen vaste regel is. 
Per abonnement kunnen wij kijken en of je eenmalig uit coulance in aanmerking kan komen voor een gratis simkaart. Wel zitten hier natuurlijk wel weer voorwaarden aan vast. 
Ik raad je aan om nogmaals even contact met ons op te nemen zodat wij met jou mee kunnen kijken naar de mogelijkheden hiervoor. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel.

Reageer