Mijn telefoon is vrijdagavond juli gestolen.
Pas toen ik thuis kwam kon ik aangifte doen en simkaart blokkeren. Kost 15 euro.
In dit geval is snelheid belangrijker dan wachten op openingstijden klantenservice. Ik miste op mijn Simpel dat ik expliciet kon aangeven dat mijn telefoon is gestolen.
Ik heb net een medewerker aan de lijn gehad. Hij gaf aan als je langer dan 5 jaar klant bent kunnen ze gratis een nieuwe simkaart sturen. Ik ben lid geworden september 2017. Maar omdat ik alles snel online heb geregeld, kunnen ze het niet terug draaien.
Een gestolen telefoon is een ingrijpende gebeurtenis waar veel op je af komt. Je identiteit wordt gestolen. Tegenwoordig is het meer dan een bellijst alleen. Het is gekoppeld met Digid en bankzaken.
Ik ben benieuwd of jullie bereid zijn om een trouwe klant te kunnen compenseren?
Ik zou willen dat de IMEI (hardware telefoon) op de zwarte lijst van de provider terecht komt. Aankoopbewijs etcetera is aanwezig.
In de procedure op Simpel is alleen beschreven over blokkade simkaart, maar mijn ervaring is nu dat het veel meer is.