Skip to main content
Antwoord

Pukcode werkt niet op mijn telefoon

  • April 24, 2019
  • 4 reacties
  • 3272 Bekeken

Janus simpel
Pukcode proberen in te loggen en dit is mislukt. Heb een andere telefoon en kan daar niet zo goed mee omgaan en daardoor is het volgens mij fout meegegaan. Wat moet ik nu doen om toch een pukcode in te kunnen voeren?

Beste antwoord door Raveena

Hoi ​@Annemarie Waterschoot,

Dank voor je bericht. Vervelend dat het ontgrendelen niet lukt, ondanks dat je de juiste PUK-code hebt ingevoerd. Normaal gesproken werkt het zo:

  • Je voert de PUK-code in.
  • Je kiest een nieuwe pincode voor je simkaart.
  • Je bevestigt die nieuwe pincode.

Als je daarna toch weer opnieuw om de PUK-code wordt gevraagd, kan dat betekenen dat de simkaart geblokkeerd is of dat er iets misgaat bij het instellen van de nieuwe pincode.

Wat je kunt proberen:

  • Controleer of je de nieuwe pincode exact hetzelfde invoert bij de bevestiging.
  • Start je toestel opnieuw op en probeer het nog een keer.

Als het probleem blijft, neem contact op met onze klantenservice zodat we kunnen controleren of de simkaart vervangen moet worden.

Met vriendelijke groet,

Raveena 

4 reacties

  • Superster
  • April 24, 2019
Hi Janus.

Even voor de controle. De pukcode is het laatste redmiddel als je een aantal keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd.

Heb je de de verkeerde pincode ingevoerd om de simkaart te ontgrendelen of echt de pukcode?

Ilan
Community Manager
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • April 25, 2019
Hallo Janus,
Welkom op onze community!

Als het inderdaad je pukcode is dan vind je deze op je persoonlijke Mijn Simpel pagina onder de Sim & Instellingen vakje.
Deze voer je in op je telefoon. Mocht je de vraag om je pukcode in te geven niet krijgen op je telefoon, kan je hem het beste opnieuw starten.

Je leest hier meer over de pukcode.

Groet,
Ilan

Annemarie Waterschoot

Ik heb de juiste pukcode ingevoerd. Dan wordt er gevraagd een nieuwe code voor de simkaart te geven. Dan nogmaals ter bevestiging dezelfde pincode. Maar hij ontgrendeld niet. Dan zegt hij weer geef de pukcode in. Weet iemand wat hier aan de hand is?


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Hoi ​@Annemarie Waterschoot,

Dank voor je bericht. Vervelend dat het ontgrendelen niet lukt, ondanks dat je de juiste PUK-code hebt ingevoerd. Normaal gesproken werkt het zo:

  • Je voert de PUK-code in.
  • Je kiest een nieuwe pincode voor je simkaart.
  • Je bevestigt die nieuwe pincode.

Als je daarna toch weer opnieuw om de PUK-code wordt gevraagd, kan dat betekenen dat de simkaart geblokkeerd is of dat er iets misgaat bij het instellen van de nieuwe pincode.

Wat je kunt proberen:

  • Controleer of je de nieuwe pincode exact hetzelfde invoert bij de bevestiging.
  • Start je toestel opnieuw op en probeer het nog een keer.

Als het probleem blijft, neem contact op met onze klantenservice zodat we kunnen controleren of de simkaart vervangen moet worden.

Met vriendelijke groet,

Raveena