Skip to main content
Beantwoord

SIM kaart niet ontvangen

• October 25, 2025
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Ik heb 9 oktober een nieuw abonnement afgesloten. De SIM kaart zou binnen enkele dagen bezorgd worden. Tot op heden nog niets ontvangen, maar vandaag kwam ik er achter dat de SIM kaart wel is geactiveerd. Niet door mij! Hoe kan dit? Is de kaart illegaal in gebruik genomen of wordt de kaart automatisch geactiveerd na verloop van tijd. Voor nu heb ik de kaart in ieder geval geblokkeerd. Volgend probleem is natuurlijk het telefoonnummer. Als de SIM kaart illegaal in gebruik is genomen dan heeft het geen zin om hem eventueel weer te laten deblokkeren, want dan zijn er twee SIM kaarten in gebruik met hetzelfde nummer. Het lijkt dus verstandig om het abonnement weer op te zeggen en opnieuw aan te vragen. Iemand suggesties?

Beste antwoord door Raveena

Beste, ​@Sofie1961 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je je simkaart nog niet hebt ontvangen, terwijl deze inmiddels geactiveerd blijkt te zijn. We begrijpen dat dit vragen oproept.

Een simkaart wordt normaal gesproken geactiveerd zodra je deze in gebruik neemt. In sommige gevallen kan automatische activatie plaatsvinden na een bepaalde periode, bijvoorbeeld om het abonnement te activeren binnen de afgesproken termijn. Dit betekent niet dat de kaart per definitie door iemand anders is gebruikt.

Dat je de simkaart hebt laten blokkeren is een verstandige stap. We adviseren je om direct contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we kunnen controleren wat er precies is gebeurd en samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Je kunt ons bereiken via Telefoon

We helpen je graag verder!

Groet, 

Raveena

Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 117 reacties
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Beste, ​@Sofie1961 

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je je simkaart nog niet hebt ontvangen, terwijl deze inmiddels geactiveerd blijkt te zijn. We begrijpen dat dit vragen oproept.

Een simkaart wordt normaal gesproken geactiveerd zodra je deze in gebruik neemt. In sommige gevallen kan automatische activatie plaatsvinden na een bepaalde periode, bijvoorbeeld om het abonnement te activeren binnen de afgesproken termijn. Dit betekent niet dat de kaart per definitie door iemand anders is gebruikt.

Dat je de simkaart hebt laten blokkeren is een verstandige stap. We adviseren je om direct contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we kunnen controleren wat er precies is gebeurd en samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Je kunt ons bereiken via Telefoon

We helpen je graag verder!

Groet, 

Raveena

Simpel