Beantwoord

SIM Only met Smartwatch: SIM wordt niet herkend

  • 22 July 2023
  • 5 reacties
  • 281 Bekeken

Hoi, ik heb een SIM only abbo bij Simpel voor de SmartWatch van mijn zoon. Als ik de SIM in het horloge stopt dan blijft de Smartwatch volhouden dat er "geen SIM” aanwezig is. Ik heb de SIM al pincode vrij gemaakt en met een andere SIM (van Vodafone) gekeken of er iets mis is met de Smartwatch. Echter, met een andere SIM kaart werkt e.e.a. feilloos. 

Iemand enig idee? Ik dacht een goedkoop "simpel” abbo-tje voor dit Smartwatch te ritselen, maar het lijkt nu duurkoop en niet zo simpel te worden :-(

Merk horloge is One2Track, Connected Move. Het horloge zou geschikt moeten zijn voor 3G/4G. 

icon

Beste antwoord door Snowboard 3 August 2023, 12:57

Bekijk origineel

5 reacties

Ik lees even mee. Heb gisteren voor mijn dochter haar verjaardag ook een smartwatch gegeven met simpel abonnement en idd deze geeft ook aan geen simkaart..

Reputatie 2
Badge +4

Beste @LuukSimOnly en @Maaike.L.,

Dat is een goede vraag! 

Dit kan natuurlijk diverse oorzaken hebben. Mijn eerste gedachte was inderdaad dat het wellicht niet geschikt was 3g/4g, maar dat zou dus niet het geval moeten zijn. Onze simkaart zijn geschikt voor mobiele telefoons en geven geen garantie dat het in een ander soort apparaat werkt. In sommige gevallen hebben de gebruikers geluk, en in andere niet. In het laatste geval raad ik aan gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Het is mij niet duidelijk om welke types het gaat, dus ik kan ook niet uitzoeken of de simkaart zou moeten werken. Daarom kan ik vanaf hier alleen maar aanraden om de simkaart in een telefoon te testen.

Op die manier kan je controleren of het zou moeten werken.

Succes en een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper 

Simpel

Hoi Jasper, dat is spijtig nieuws en technisch gezien begrijp ik niet helemaal waarom aangezien het horloge “acteert” als een smartphone, met dezelfde functionaliteiten etc. : ik kan toch ook elk soort smartphone kopen met een SimOnly abbo en dit werkt dan ook? 

Hebben jullie dan eventueel speciale SIM kaarten voor smartphones of iets dergelijks, als deze technisch idd anders zijn/ werken? 

Reputatie 6

Beste @LuukSimOnly en @Maaike.L.,

Dat is een goede vraag! 

Dit kan natuurlijk diverse oorzaken hebben. Mijn eerste gedachte was inderdaad dat het wellicht niet geschikt was 3g/4g, maar dat zou dus niet het geval moeten zijn. Onze simkaart zijn geschikt voor mobiele telefoons en geven geen garantie dat het in een ander soort apparaat werkt. In sommige gevallen hebben de gebruikers geluk, en in andere niet. In het laatste geval raad ik aan gebruik te maken van het herroepingsrecht.

Het is mij niet duidelijk om welke types het gaat, dus ik kan ook niet uitzoeken of de simkaart zou moeten werken. Daarom kan ik vanaf hier alleen maar aanraden om de simkaart in een telefoon te testen.

Op die manier kan je controleren of het zou moeten werken.

Succes en een mooie dag gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper 

Simpel

 

Hoi @LuukSimOnly  @Maaike.L. en  @JasperDL 

Sorry dat ik even inhaak maar inhoudelijk wil ik even een reactie geven.

Andere (speciale) simkaarten geloof ik niet in, dat dat verschil geeft. In dit geval zou ik jullie bij niet werkende de bestelling idd herroepen.

Jullie hebben 14 dagen bedenktijd dus ik zou optijd handelen. Voordat Simpel (JasperDL) een reactie geeft kan er wat tijd inzitten.

De keuze is uiteraard aan jullie
Succes.

Reputatie 2
Badge +4

@LuukSimOnly Dat vind ik absoluut een begrijpelijk antwoord!

Echter houdt Simpel zich niet bezig met andere zaken dan mobiele telefoons en zorgen wij er dus ook niet voor dat de simkaarten in andere apparaten werken. Hoe dat technisch precies zit, daar heb ik echt geen weet van. Als de simkaart in een hek, dongle of tracker o.i.d. gestopt wordt en dit niet werkt, dan kunnen we alleen maar aanraden om gebruik te maken, zoals @Snowboard aangeeft, van de bedenktermijn.

Bedankt voor jullie reacties en een fijne dag gewenst!

Jasper

Simpel

Reageer