Skip to main content
Antwoord

Simkaart/Esim activatie

• August 8, 2025
  • 1 reactie
  • 88 Bekeken

Sam Kuijper

Beste Simpel,

Vorige week dinsdag is mijn telefoon gestolen (in Nederland) en ben daarbij dus mijn simkaart kwijtgeraakt. Dat betekende dus dat ik in eerste instantie een eSIM heb aangevraagd zodat ik direct weer toegang kon hebben tot mijn nummer. Dat werkte niet, aangezien er bij Simpel een storing was  met de eSIMs. Toen heb ik op vrijdag 1 juli een fysieke simkaart aangevraagd die hooguit dinsdag aan zou moeten komen. Nu zijn we een week verder en is de simkaart nog steeds niet aangekomen. Inmiddels heb ik voor mijn werk moeten vertrekken uit Nederland om de komende maand in Zwitserland - zonder sim/esim of toegang tot mijn nummer, wat eigenlijk erg essentieel is voor mijn baan dat ik bereikbaar ben op mijn nummer. Vandaag opnieuw tevergeefs de klantenservice gebeld, die hebben me enkel een nieuwe simkaart gestuurd naar mijn adres in Nederland. Hier heb ik de komende maand dus geen toegang toe. 

Is het mogelijk om een eSIM aan te vragen en te activeren in Zwitserland? En zo ja, hoe vraag ik die aan, want in mijn Simpel account staat nu al een week dat ik moet wachten op mijn fysieke simkaart tot hij aankomt. 

Als dit niet mogelijk is, wat dan te doen? Om post door te verwijzen van mijn thuisadres naar Zwitserland duurt zeker nog een week extra, en zo lang kan ik niet wachten aangezien ik niet vast op een plaats werk.

Ik kan dus ook niet meer bellen met de klantenservice, dus ik hoop dat ik hier kan worden geholpen.

Ik hoor het graag,

Vriendelijke groeten,

Sam 

Beste antwoord door Sevn

Beste ​@Sam Kuijper,

Wat een vervelende situatie, zeker als je je nummer dringend nodig hebt in het buitenland. Ik leg graag uit hoe het werkt met de (e)SIM bij Simpel:

Voordat je een eSIM kunt aanvragen, moet de vervangende fysieke simkaart eerst geleverd en geactiveerd zijn via je Mijn Simpel-account. Dat is een vaste stap in het proces, zonder geactiveerde vervangende fysieke simkaart is het helaas nog niet mogelijk om een eSIM te bestellen.

De fysieke simkaart moet ook in Nederland geactiveerd worden. Dit hoeft niet per se door jouzelf te gebeuren: iemand die je vertrouwt kan dit voor je doen via jouw Mijn Simpel-account. Diegene hoeft de simkaart niet in een toestel te plaatsen, het enige dat nodig is, zijn de laatste vier cijfers van het simkaartnummer (beginnend met 8931). Deze kunnen worden ingevuld onder ‘Sim & Instellingen’ > ‘Activeren sim’.

Zodra dat is gelukt, kun je in Mijn Simpel een eSIM aanvragen. Het goede nieuws is dat je een eSIM vervolgens wél vanuit het buitenland kunt activeren, zoals in jouw geval in Zwitserland.

Hopelijk lukt het op deze manier om toch snel weer bereikbaar te zijn. Laat gerust weten als je nog vragen hebt! Wil je dat ik liever met je meekijk via jouw abonnement, stuur me dan even een privébericht met vermelding van jouw 06-nummer, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer. 

Groet,
Sevn

1 reactie

Sevn
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Beste ​@Sam Kuijper,

Wat een vervelende situatie, zeker als je je nummer dringend nodig hebt in het buitenland. Ik leg graag uit hoe het werkt met de (e)SIM bij Simpel:

Voordat je een eSIM kunt aanvragen, moet de vervangende fysieke simkaart eerst geleverd en geactiveerd zijn via je Mijn Simpel-account. Dat is een vaste stap in het proces, zonder geactiveerde vervangende fysieke simkaart is het helaas nog niet mogelijk om een eSIM te bestellen.

De fysieke simkaart moet ook in Nederland geactiveerd worden. Dit hoeft niet per se door jouzelf te gebeuren: iemand die je vertrouwt kan dit voor je doen via jouw Mijn Simpel-account. Diegene hoeft de simkaart niet in een toestel te plaatsen, het enige dat nodig is, zijn de laatste vier cijfers van het simkaartnummer (beginnend met 8931). Deze kunnen worden ingevuld onder ‘Sim & Instellingen’ > ‘Activeren sim’.

Zodra dat is gelukt, kun je in Mijn Simpel een eSIM aanvragen. Het goede nieuws is dat je een eSIM vervolgens wél vanuit het buitenland kunt activeren, zoals in jouw geval in Zwitserland.

Hopelijk lukt het op deze manier om toch snel weer bereikbaar te zijn. Laat gerust weten als je nog vragen hebt! Wil je dat ik liever met je meekijk via jouw abonnement, stuur me dan even een privébericht met vermelding van jouw 06-nummer, achternaam, geboortedatum en postcode + huisnummer. 

Groet,
Sevn