Beantwoord

Simkaart telnr verwijderen

  • 5 January 2024
  • 11 reacties
  • 201 Bekeken

Ik kan op mijn simkaart geen nieuw telefoonnummer toevoegen bij mijn contacten omdat er op een vreemde manier meer dan honderd keer hetzelfde nummer op staat die ik met geen mogelijkheid verwijderd krijg. Ene “Essent Ed” Een keer met een lila icoontje en de rest met een geel icoontje. Geen idee hoe dat in mijn lijst is gekomen, maar nog erger hoe krijg ik dit eraf?

icon

Beste antwoord door Snowboard 10 January 2024, 09:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @paulatine, dat is gek! 

Een simkaart kan namelijk niet zelf een nummer toevoegen en of verwijderen. Mogelijk dat er een toestel issue dit nummer meerdere keren is opgeslagen, maar hier hebben wij als provider zijnde helaas geen zicht op ben ik bang. Ik vrees dan ook dat hier geen andere oplossing voor is dan de nummers handmatig te verwijderen. Wellicht kan je de toestelhandleiding raadplegen voor een snellere manier om de nummers te verwijderen. 

Hopelijk is dit snel opgelost 😄

Groetjes, Noor 
Simpel

Helaas lukt t handmatig verwijderen totaal niet. Zal idd aan de tel liggen. Maar hopen dat ik met een nieuwe niet t probleem mee neem

Reputatie 6

Hi @paulatine 

Heb je misschien een tweedehands toestel dat je tegen dit probleem loopt?

Ik ben benieuwd of wanneer je de simkaart eruit haalt je dan nog die namen ook tegen komt. Verder zou ik de telefoon eens resetten. En geen contacten opslaan op de simkaart.

Reputatie 6

Wat je ook kunt doen, nog beter, eenvoudiger. Bij instellingen telefoon, apps, CONTACTEN.

Gegevens wissen en cache legen. Eerst wel even je belangrijke contacten opschrijven als back-up.

In de app kon het wel verwijderd worden, maar op de simkaart blijft t staan. Het toestel heb ik een paar jaar geleden nieuw aangeschaft.

het toestel heb ik pas nog moeten resetten omdat ik opeens geen verbinding meer kon maken om te bellen of sms’sen.

Reputatie 6

Wanneer je een andere simkaart plaatst dan kun je het testen of het dan opgelost is. Wil je laten weten of dat helpt?

Ik vermoed dat het probleem niet ligt in de telefoon. De telefoon zal nog goed zijn.

Reputatie 6

Een vraag @paulatine .

Wanneer je 1 of meer van die ongewenste contacten kiest bij contacten en je klikt op bewerken staat dan echt als opslaglocatie simkaart?

 

Zoals al gezegd, tip, geen  contact opslaan op de simkaart, nooit.

 

Een andere simkaart plaatsen is niet zo makkelijk. Simpel wil dat je betaalt voor een nieuwe simkaart. Ik zal er dus mee moeten leren leven.

Reputatie 6

Gewoon even een prepaid halen voor €5,- zou ik zeggen als tip. Maar welke opslaglocatie zie je zoals gevraagd?

 

 

 

 

Ik zie de optie bewerken niet. Alleen verwijderen. Ik krijg dan de melding dat t definitief verwijderd is, maar niet dus. 

Reputatie 6

Ik zou het volgende eens proberen.

Schrijf de belangrijke contacten op met hun gegevens.

Reset daarna de telefoon.

Start de telefoon op met een nieuw Gmail-account en sla daar de contacten op.

Reageer