Beantwoord

simkaart werkt niet in iphone 6 vanwege activeringsbeleid

  • 22 mei 2021
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Bij het overzetten van de simkaart van een iphone se naar iphone 6 krijg ik melding dat de aanbieder niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Hoe verhelp ik dit? Voorheen heeft de simkaart wel in een andere iphone 6 gewerkt.

icon

Beste antwoord door Phil 26 mei 2021, 12:48

Hi @Frankheij,

Welkom op onze Community!

De melding die je noemt heb ik even nagelopen en komt naar voren wanneer je gebruikmaakt van een toestel met een EMEA-lock. Een EMEA-lock is een instelling van het toestel, door Apple geplaatst, die ervoor zorgt dat je het toestel enkel in bepaalde gebieden kan gebruiken in combinatie met door hun gecertificeerde providers. Ik raad je sterk aan om contact op te nemen met de support afdeling van Apple, zij weten hier ongetwijfeld raad mee. Het is mij ook opgevallen dat verschillende telefoonwinkels aanbieden om een EMEA-lock te verwijderen, echter durf ik niet garant te staan voor de werking daarvan.

Groetjes,

Phil

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Frankheij,

Welkom op onze Community!

De melding die je noemt heb ik even nagelopen en komt naar voren wanneer je gebruikmaakt van een toestel met een EMEA-lock. Een EMEA-lock is een instelling van het toestel, door Apple geplaatst, die ervoor zorgt dat je het toestel enkel in bepaalde gebieden kan gebruiken in combinatie met door hun gecertificeerde providers. Ik raad je sterk aan om contact op te nemen met de support afdeling van Apple, zij weten hier ongetwijfeld raad mee. Het is mij ook opgevallen dat verschillende telefoonwinkels aanbieden om een EMEA-lock te verwijderen, echter durf ik niet garant te staan voor de werking daarvan.

Groetjes,

Phil

Reageer