Beantwoord

simkaart werkt nog niet is er een ontgrendel code nodig?

  • 27 December 2019
  • 3 reacties
  • 2894 Bekeken

Vanmorgen wilde ik bellen en was mijn simkaart geblokkeerd. telefoon is niet uitgeweest. Na een aantal pogingen mijn wachtwoord in de voeren wat niet lukte werd gevraagd om de pukcode. Deze heb ik ingevoerd en mijn telefoon deed het weer. Van de week ook zo iets gehad maar toen drukte ik het weg en kon gewoon gebruik maken van de telefoon. Nu niet. Kan het zomaar dat de simkaart geblokkeerd is en dat hij ontgrendeld moet worden? Of kunnen het hackers zijn die nu toegang tot mijn telefoon hebben? Graag een reactie. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Joachiem 27 December 2019, 12:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hi, voel je welkom op de Community! 

Een simkaart dient in de meeste gevallen ontgrendeld te worden door middel van een pincode die je vind op je paarse kaartje die je van Simpel hebt gekregen bij de levering van je simkaart. Je kunt deze later instellen via je telefooninstellingen. Kijk in de gebruikershandleiding van je merk toestel. Kijk voor andere instellingen ook eens op de pagina simpel.nl/toestelhulp.

Groetjes Joachiem

Ben de code van min simkaart vergeten. Heb twee maal mijn code ingeboord Kunt u mij nieuwe link sturen?

Reputatie 1
Badge +7

Hoi Marion,

De beste wensen voor 2020! De pincode van de simkaart staat alleen op de kaart waar je de simkaart uitgedrukt hebt bij de start van het abonnement. Wanneer je de pincode 3 keer verkeerd intoetst wordt er gevraagd om de pukcode. De pukcode kun je terugvinden op Mijn Simpel onder “Sim en instellingen”. Vervolgens kun je een nieuwe pincode instellen. Succes!

Groetjes,

Diana

Reageer